Saturday, September 7, 2013

nama saya KEHIDUPAN

Assalamualaikum wbt semua pembaca blog Bicara Amani.. Astagfirullah hampir setahun blog amani tidak ber update... tiada cerita. tiada kisah,, tiada entry.. huhuhuhuhu....In sya Allah amani ada lagi, cuma belum ada keinginan untuk menulis semula. ALhamdulillah Allah beri kembali semngat untuk menulis. so harini berupadate lah blog bersawang ni.. mungkin belum ade yg ingin membacanya lagi.. takpe.kita bertatih semula...

Alhamdullilah, syukur dengan segala nikmat yg Allah kurniakan dalam kehidupan amani. dan segala kekuasaan dan keinginanNya lah apa yg ada dalam kehidupan amani sekarang ini. Ada yang amani jangka amani akan perolehi dan ada yang langsung tak pernah amani jangka dulu akan berlaku. SubhanAllah segalanya dan kehendak dan izin Yang Maha Berkuasa.

Siapa sangka 4 tahun dahulu amani yg masih belajar di Upsi, kini sedang mendidik anak-anak menjadi insan yang cemerlang dunia dan akhirat. siapa yang menjangka, amani yang dulu tidak matang dalam membuat keputusan, kini Alhamdulillah menjadi orang yang boleh dipercayai dalam company untuk membuat keputusan. siapa yang menjangka amani yang dulu seorang anak gadis kecil buat ibu dan ayah, yang dulu ditanggung makan dan minumnya kini menjalani kehidupannya dengan usaha atas kaki sendiri. siapa yang menjangka amani yang dulu hanya tahu naik kenderaan awam untuk kemana-mana kini sudah mampu membawa kereta sendiri. Alhamdulillah... dan siapa yang menjangka dulu amani sibuk berkhayal dengan cinta yang tidak tahu apa kesudahannya dan kini sedang menanti hari bahagia bergelar seorang isteri pada sang suami mithali.., syukur Alhamdulillah... semuanya tidak dijangka kerana kehidupan bukan di tangan kita, tapi takdir pada kehendak yang Maha Esa...

berbicara tentang kehidupan,. terlalu banyak yang ingin dicoretkan disini buat tatapan saudara, sahabat dan mungkin in sya Allah buat anak-anak. tetapi dalam banyak-banyak kisah perjalanan ini, hanya satu yang membuatkan amani teguh. percaya dan redha pada takdir Allah itu adalah kunci kebahagiaan dalam kehidupan. 

dan amani sangat-sangat merindui kehidupan di bumi murabbi,,, huhuhu... suasananya, tarbiahnya, sahabat, kenangan, orang di tanjung malim.. semuanyalah yang berkait dengan UPSI... tapi kehidupan harus diteruskan. episod sudah berubah, kehidupan juga sudah berubah, dan akan terus berubah... semoga diriku, bakal suamiku,ahli keluargaku, sahabat handai yg disayangi sentiasa menjalani kehidupan dengan peliharaan rahman dan raheem Allah swt..

it took awhile to understand the beauty of 'letting go'.... untuk mengecap kebahagian, kadang-kadang kita harus melepaskan apa yg membuatkan kita kecewa, kerana yang baik itu selalu datangnya lambat. Redha pada takdir Allah, itu kuncinya.-amani (7/9/13)

12 comments:

nanakimie said...

alhamdulillah...tumpang gembira dengan kehidupan amani sekarang:)

majlis nanti jangan lupa ye jemput ye,huhu...

azwa amani said...

nanakimie :.. nana, amani rindu nana :) :) banyak dah yg berubah nana.. tersangat banyak.. :) x sama mcm dulu.

nanakimie said...

rindu amani jugak!^-^ dok tunggu khabar dari amani je...ada nana ym amani,nak contact xdapat.huhu...yeke dear? alhamdulillah...bangga dengan kamu:)semoga dipermudahkan urusan amani ye...amin...

qalbun salim said...

Nana.. amani lama dah x buka ym. Jgan risau in sya Allah akan mula menulis kembali. Nnri amani bgi nombor fon kat ym.. amano tukar nombr dah

Lydia Miza said...

Tumpang bahagia dgn perjalanan hidup amani. Rindu adik sgt2. Tolong bg nmbr phone amani. Akak xde whatsapp lg dah. Err nmbr hilang lps syafiq baling hp.. Huhu rindu adik. Sgt rindu

::Misz sunsWeetz:: said...

alhamdullillah..tahniah.. dah bergelar tunangan orang .. welcome to the club=)

the malay male said...

setiap yang bermula pasti ada akhirnya... setiap pertemuan pasti ada perpisahan.

nik ros said...

Alhamdulillah..tahniah yea.
moga di permudahkan segala urusan :)

dan selalu2 la update blog :)

azwa amani said...

Okey.. nnti amani msg akak.. amani ade jgak whatsapp akak tapi x berbalas.. syafiqqqq.. rindunya nak tgok si bam bam..

azwa amani said...

Alhamdulillah.. nnti awak jemput kita ye ke kenduri

azwa amani said...

Yups. Betul tu.. dah ade anak kan delarocha. Tahniahhh

azwa amani said...

Terima kasih kak nik.. insya Allah akan update selalu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...