Wednesday, August 1, 2012

Cintai Allah secara Realiti


Tidak pernahkah kita merenung ingatan dari Allah sendiri terhadap orang yang mendakwa mereka itu cinta kepada-Nya?
tuhibbunallah.JPG
“Katakanlah: Jika sesungguhnya kamu itu mencintai Allah maka ikutlah aku, nescaya kamu juga akan dikasihi oleh Allah, dan akan diampun-Nya kesalahanmu. Dan Allah itu Tuhan yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang” (Aal Imraan 3: 31)
Jika cintakan Allah, contohilah Rasulullah SAW. Hiduplah macam Rasulullah, buatlah kerja macam Rasulullah.
Sibukkan diri dengan belajar dan mengajar, berdakwah dan memberi peringatan, membela agama dan bekerja untuk ummah, sibukkan diri dengan segala kebajikan demi cinta kita kepada-Nya.
Berhentilah berpuisi, andai puisi itu datang dari sebuah khayalan tentang cinta Ilahi sambil memicit jerawat di tingkap pagi.
Jika mahu mengungkapkan Cinta pada madah dan kata, luahkan ia dari rohani dan jasmani yang bekerja untuk kekasih-Nya. Hiasilah blog kalian dengan catatan amal dan muhasabah diri, bukan retorik dan angan-angan terhadap CINTA ILAHI.
Hanya kepadaMu aku menyembah, dan hanya kepadaMu aku memohon, Tunjukki jalan-jalan yg lurus, iaitu jalan para solihin, bukan jalan org yg Engkau Murkai dan bukan juga jalan mereka yg sesat ..

5 comments:

Nur Jumiatul Hidayah said...

Allahuakbar. nice entry ukhti. teruskan :')

aniki said...

amani tetap terbaik..hahaha

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

nice entri adik

azwa amani said...

Nur Jumiatul Hidayah : Segala puji bgi Allah yg mengerakkan akal untuk menulis.... :) InsyaAllah, moga terus-terusan berdakwah..

azwa amani said...

Aniki : huhuhu, terbaik lah sgt, mana ang menghilang, opss, ke amani yg menghilang.. huhuhu, okey2, com back dah, nk bace entry ang..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...