Wednesday, August 15, 2012

dalam pembinaan.

Bismillahirrahmanirrahim..

Assalamualaikum wbt buat sahabat-sahabat Bicara Amani, Moga sentiasa dalam rahim Allah, diberikanNya sebaik-baik perlindungan, dan sebaik-baik kasih sayang dan cinta,..Aamiin..

Ramadhan bakal melabuhkan tirai, bertanya kembali pada iman sendiri, tahap mana amalan? tahap mana kecintaan pada Allah yg sudah terbina? tahap mana hati kita pada Islam? tahap mana rindu dan kasih pada Allah dan Nabi SAW ??... jawapan ada pada diri sendiri.. koreksi diri sebelum berlabuhntya tirai Ramadhan kali ini..

Ramadhan yang bakal pergi, kita sebagai hamba tidak mampu menghalang, amani boleh katakan masa itu macam air, kita tidak mungkin dapat memijak air yang sama, kerana ia akan terus-terusan mengalir....dan amatlah rugi bagi mereka yang tidak menghargai kedatangan Ramadhan, sehingga Ia datang dan pergi, lansung tidak dihargai dan terkesan pada jiwa serta sanubari..

ya.. bagi amani sendiri, Ramadhan bulan pembinaan, bulan tarbiah, bulan yang penuh pengajaran,,. dan bulan -bulan berikutnya untuk penilaian samada istiqamah atau tidak amalan di bulan pembinaan ini. jika Ramadhan kita ke masjid, bulan berikutnya juga harus kaki melangkah ke masjid... jika Ramadhan kita perbanyakkan membaca Al-Quran, begitu juga bulan-bulan seterusnya.. pendek kata, segala kebaikan seperti sedekah, menjaga pancaindera, perbanyakkan berdoa, itu semua harus diteruskan pada bulan-bulan seterusnya.. semoga Allah meneguhkan hati-hati kita pada agamaNya.. Aamiinn..

dalam kehidupan ini, masih banyak lagi yang DALAM PEMBINAAN.. dan terus-terusan dibina, hingga Allah mengatakan ' TIBA MASANYA UNTUK PULANG'.. ketika itu, Allah akan menilai hasil usaha pembinaan kita itu,... 

akhirul kalam.. syukran jazilan pada mereka yang banyak membantu amani dalam pembinaan blog ini, dan amani sedang dalam proses renovation blog, entry-entry yang amani rasa tidak perlu akan di delete.. teruskan USAHA MEMBINA IMAN DAN CINTA PADA DIA YANG MAHA TINGGI.. 


salam eidulfitri buat sahabat pembaca BICARA AMANI, mohon ampun dan maaf andai kata-kata tanpa suara ini ada yang menyakitkan hati tanpa sengaja, sesungguhnya manusia itu sering leka dan lalai.. dan Allah sajalah yang Maha Sempurna, . maaf Zahir dan Batin daripada Norazwani Mohd Azhar @ Azwa Amani.. Assalamualaikum wbt.. 

3 comments:

the malay male said...

harap2 terus istiqomah untuk bulan bulan yg seterusnya.

Liquid said...

Selamat hari raya ea cik azwa amani =)

Pondok Usang said...

Salam Aidilfitri... Cinta Allah, Cinta Rasulullah SAW..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...