Tuesday, September 11, 2012

AKU ADA DIA... (^___^)

Melangkah itu mudah
namun mencari arah itu yang payah
mencari jalan itu mudah
namun memahami destinasi itu yang susah
menyusuri susur itu mudah
namun menuju noktah itu pasti mendatangkan lelah...

dan semua ini...
menjaga ISTIQOMAH itu paling susah, payah dan lelah
namun DIA amat tahan bagi hambaNYA
DIA tidak meminta manusia menjadi yang terbaik, 
hanya perlu untuk melakukan yang terbaik
meletakkan sandaran dan keyakinan penuh kepadaNya
lantas nescaya DIA akan menguruskan yang selebihnya
agar yang terbaik itu menjadi milik manusia...
TERNYATA AKU ADA DIA
ALLAH SWT... 

Psttt : selama aku hidup ni, macam-macam manusia yang aku jumpa, tapi aku paling lelah dengan manusia yang omongan nya manis-manis belaka.. katanya ingin mencari CINTA ILLAHi hingga takbur pada dunia mengenepi CINTA MANUSIAWI.. dan kini, aku melihat kata-katanya memakan diri sendiri... hiduplah atas fitrah yang ditentukan...




mencari CINTA ALLAH ITU YANG UTAMA dan perantaranya ialah manusia.... ISTIQAMAH lah dalam mendidik hati, membentuk iman dan melatih diri...

2 comments:

ewanthology said...

istiqomah yang paling utama.

azwa amani said...

betul tu abg wan.. yg utama dan 'exam' untuk Allah nilai..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...