Wednesday, February 15, 2012

jika Dia Yang Mulia ada..

bismillahirahmanirrahim...As-salam semua sahabat Bicara Amani

AllahuRabbi... tersentak saat dikurniakan ilham oleh Allah bila terfikirkan Rasulullah SAW...kalaulah Nabi masih hidup dan datang ke rumah amani sekarang, Nabi tengok ruang tamu, ada tv besar, kipas terpasang tapi takde orang, laptop terpasang, tv terpasang, memang sangat membazir.. Nabi tengok ke dapur, tiada makanan sunnah pun, tengok dalam tong sampah, lauk semalam, nasi semalam tak habis semua buang dalam tong sampah...

Kalaulah Nabi tanya siapa nama jiran sebelah, siapa yang kerja sapu sampah, agkanya dapat tak amani jawab, AllahuRabbi... tak layak aku mengatakan cinta jika tiada akhlaknya yang aku jadikan sebagai uswah hasanah... Ya Alim, Engkau Maha Mengetahu tentang siapa yang tersesat dari JalanMU,dan Engkaulah Tuhanku yang Maha mengetahui orang-orang yang diberikan petunjuk... syukur jika ada sedikit rasa sedih dan sayu, daripada diriku sentiasa mewarisi sikap firaun yang sentiasa merasa cukup dan melampaui batas... wallahualam bissawab....sedikit buag fikiran dari amani, orang yang bijak, pasti akan terkesan dengan bisikan daripada jeritan. Assalamualaikum... Maassalamah.. :)

4 comments:

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

Nice entri dik. Perkongsian yg amat terkesan di jiwa ni..huhu.

Waalaikummussalam.maassalamah

Adam Malik said...

Laukana baina na,,..

Hazwan Arif said...

lauk tu kalau disimpan dalam peti sejuk takkan rosak pun kan..nasi pun sama. keesokannya boleh buat nasi goreng utk breakfast..takpun makan waktu tgh hari esok..

takpun, bela ayam. tak mmbazir sgt hik3

azwa amani said...

tapi kalau lama2 simpan pun kan tak elok juga.. sebaiknya bersederhana dalam semua segi.. tapi kita ni dah terbiasa terlebih makan, sedangkan Nabi makan sikit je,...

:)..huhu, kat pekan tak boleh bela ayam, kat kg boleh laa.bela kat pasaraya je ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...