Wednesday, February 8, 2012

sekilas pandang


bismillairahmanirrahim.. Assalamualaikum semua sahabat dan pembaca Bicara Amani. maaf amani belum ada kesempatan untuk fokus menulis dalam Bicara Amani.. thanks bagi sahabat-sahabat yang masih sudi datang kesini walau takde entry yang amani update.. maaflah, amani sedang membaiki diri dan menambah ilmu tentang Qalam Illahi. InsyaAllah, jika diizinkan Allah, segmen amani Qalam Illahi tu akan berupdate.. rasa macam berat je bila amani tak sampaikan apa yang amani tahu....maaf Ya Allah, Maaf Ya Sahabat...

owhhhh, amani sedang berusaha untuk yang terbaik di masa hadapan, perancangan telah disusun dengan rapi. matlamat telah ditetapkan, InsyaAllah, jalan ke arahnya sudah disusun dengan baik. semoga Allah memberkati usaha amani, dan amani berjaya dalam mencapai matlamat dunia dan akhirat. Aminn Ya Rabb.....

sebelum amani mengundur diri.... hiasilah peribadi kita seperti contoh teladan iaitu Nabi Muhammad SAW kerana Bagindala Uswah Hasanah bagi diri kita, (surah Al-Ahzab 33:21)..semperna hari keputeraan Baginda, banyakkan berselawat dan banyakkan mencontohi sunnah Rasullulah... macam yang amani cakap, boleh nak ikut sunnah Muhammad macam makan, pakaian, itu sunnah Muhammad, tapi dalam satu hadis sahih, disebut berpegang teguh dengan Kitab Allah dan Sunnah Rasullullah, sunnah menyampaikan Ilmu Al-quran itu yang paling aula (utama)... Wallahualam bimuroddih...

jauhi rasa cemburu, bersihkan hati dari segala penyakit dan hasutan syaitan, lakukan perubahan demi Cinta kepada Allah dan Rasul.... setiap perbuatan, percakapan itu semua dinilai oleh Allah,.. amani harap, kita semua dapat membersihkan diri, pakaian kita (apa yang digunapakai/amalan dalam seharian) dibersihkan dengan mengikut suri tauladan yang baik... okey, maaf salah silap amani. buat masa ini, ni jer yang amani sempat coretkan buat masa ni. biar sedikit tapi berkekalan, dari banyak tapi sementara. Assalamualaikum.....



hiduplah dengan ber Al-Quran..kerana aku Hamlatul Quran...baca, fahami dan amalkan, dan letakkan Al-quran itu di dalam dada... dengan itu kamu tidak akan tersesat selama-lamanya.

6 comments:

JIJI YU said...

aku masih cuba hidup dgn kalam tuhan namun masih belum berjaya sekalipon ianya sudah berada didalam dada

azwa amani said...

jie..tahniah kat ko sebab Ia sudah lama ada di dalam dada ko.. amani masih merangkak lagi jie.. sedih aku, sedaangkan Allah dah suruh letakkan dalam dada. InsyaAllah aku akan sentiasa usaha, satu hari satu ayat..

ermm, jie, kena amalkan apa yang dah kita letakkan di dalam dada..itu lah peribadi kita, peribadi Al-quran.perlahan-lahan.ko boleh, aku pun boleh.. :)

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

insyaAllah akan akak ingat pesan amani walau ia ringkas tp byk isinya dik.


rindu kamu..huk3. terasa nak peluk juga walau jauh. adik..nnt akak blk april amani masih ada ke di tanah air?teringin sgt bertemu dgnmu sblm nafasku terhenti dik

azwa amani said...

insyaAllah kak,, amani ada lagi kat sini, tak pergi jauh pun kak, InsyaAllah, seberang laut je bulan 9 InsyaAllah.. :) meh nak peluk, nak jumpa akak.. huhuhu

AzwanRamli said...

InsyaAllah.Jazakillah.

delarocha said...

semoga semuanya dipermudahkan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...