Saturday, July 10, 2010

...DepAn Mata...




salam kasih dan sayang buat semua pembaca blog ana....ana rasa teruja sgt nak menulis walaupun badan nie tgh penat dan sakit-sakit dek kerana x ckup tidur dan rehat....hehhehe :)..sebab ana nak semua pembaca ana rasa apa yg ana rasa kala nie...mungkin bagi org yag x penah mengalaminya..ini perkara biasa..tapi......... jeng..jeng..jeng.... huhuhuhu..:)..xdelah suspen sgt..tapi..ana nak bgitau..bahawa..bersyukur dnn gembiranya ana bila ....doa ana dimakbulkan dengn cepat dan di depan mata ana....ceritanya begini... al-kisah... ana dapat makanan lunch yg disponsor oleh pejabat kolej..tapi..disesbkan ana tergesa-gesa untuk memulakan tugas menjaga kaunter pendaftaran pelajar...ana terlupe nak ambil makanan... ana ingatkan..ozmate ana ambilkan untuk ana..jadi..ana pikir...makanan ana sudah ada di rumah kami..... tapi..bila ana balik...makanan tu rupa2nya takde..dan telah diambil oleh rakan yg len..mungkim mereka ambil sebb mereka pikir makanan itu berlebih (bagus2..x membazir ).... jadi..ana pun berlapar laaa......ana pun plan lah nak keluar makan dgn sahabat ana yg baru sampai...tapi....ana bukan perancang yg hebat...Allah yg menentukan semuanya..... ana x jadi keluar dengn sahabat sebb ana terlalu letih..ana lapar sgt..tapi...malas sgt nak keluar.... so... ana pun membakar roti yg ada....sedap sgt..heheheh.:)..tapi..masih lagi x dapt hilangkan lapar ana....ana pun masak air..dan makan megi yg tinggal sebungkus...aduhai..sedihnya hati ana....ana pun makanlah megi....dalam hati..ana berdoa....ana bersyukur masih leh makan megi..dan Allah murahkan rezeki ana... tiba2... Align Center tgh membaca blog ukti wahida (tinta hati) dan abg riey (my life is simple)...sahabat ana dtg.... kalian tau....sahabat ana tu bawakan ana nasi dan lauk....even lauknya simple...ana rasa sedih sgt..dalam waktu2 kesusahan..doa ana dimakbulkan Allah...syukur YA Allah... ana teringat pada insan yang ana sayangi kerana Allah...insan nie selalu menasihatkan ana untuk selalu berdoa....bukan lah maksudnya..mengangkat tngn bukan dalam solat..cukup kita berkata di dalam hati (takot timbul fitnah pada yg melihat..dan menimbulkan riak pada diri sendiri)...bila dia menceritakan pada ana...dia berdoa dan Allah memakbulkan doanya dan dia dapat melihat nikmat yag diberikan itu...membuatkan dia xputus2 berdoa...dan yakin bahwa Allah sentiasa bersamanya.....ana rasa cemburu sgt...dan disebbkan itulah..dia ingin ana berdoa...dan sekarang...ana dah rasa apa yg insan ini rasa.....alhamdulilah Ya Allah... jadi..pembaca semua...dalam hidup nie....hendaklah kita meminta pada Allah...walaupun sekecil2 permintaan sehinggalah pada sebesar2nya.....Allah Maha Berkuasa.....Allah berfirman....berdoalah kepadaKu..dan Aku akan makbulkan...Allah suka bila kita berdoa.... bila kita berdoa..berdoalah sepenuh hati...dan mintalah dengn bersunguh....berdialog dengn Allah...ana rasa seronok sgt....x dapat ana nak ckap rasa hati nie....cukuplah setakat ni dulu... InSyaAllah..ada ruang dan peluang..ana akan ambil untuk menulis lagi.... sama2 kita perbaiki diri untuk mencari Redha Illahi...wallahualam.... salam semua (*_*)


1 comment:

nurul wahida said...

bagus awin..hehe..dh maju ye adikku ini..hehe...
awin..untu nama pemunya blog awin leh link kn die...ade link kt atas masa kita wt newpost...ok..this is the new thing.hope u can practice it..ok??gud luck..=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...