Wednesday, July 14, 2010

...wAHai Ibuku...


salam buat pembaca semua....hari nie adalah hari yg sgt meletihkan buat ana..tapi ana masih nak menulis sesuatu buat tatapan semua pembaca blog ana...kelas ana pada sebelah pagi tidak ada..cume penuh pada waktu petg hingga lah kemalamnya....ana dapat nek ke rumah ana apabila sudah tgh malam....dengan kepenatan dan kelaparan yg ana rasa..ana kuatkan diri untuk makan apa saje yg ade kat rumah...hehehhe ;)..sempat menjamah ayam goreng dan roti 2 keping...alhamdulillah....kemudian ana mandi...kak illya (roomate) ana marah ana sebb mandi lewat malam..tap..ana rasa x selesa....sebb ana belum solat isyak dan ana terkena hujan petg tdi..dan ana rasa melekit..ana ingkar juga nasihat kakak ana yg ana syg..( maafkan adik ye kak..:( )... usai saja solat..ana bukak laptop untuk melihat jika ada apa2 nota yg telah di'post'oleh lectrr ana... tiba-tiba...mata ana terpandang pada bingkai gmbar yg terletak diatas meja belajar ana bersebelahan katil..ana pandang gambar 2 insan ini....si ibu memeluk anaknya yg berusia 3 tahun dengan erat sambil si anak tersenyum disamping ibunya...... itulaha ana bersama arwah mak ana....sedihnya ana rasakan bila menatap wajahnya..itulah satu2 nya gambar ana bersama ibu ana... tidak tahu bagaimana ingin ana luahkan kesedihan ana pada malam nie...sambil menulis...air mata nie x mahu berhenti..ana teramat rindu padanya.... walaupun ana tidak ingat apa2..tapi ana dapat merasakan kasih sygnya bila gambar ini menunjukkan arwah memeluk ana dengn erat... ana tahu..tidak mungkin ana dapat berada dalam pelukannya lagi..mustahil... ana teramat rindu padanya saat nie...ana rasa x kuat kala nie..Ya Allah...Ampunkan lah dosa hamba kerana tidak bersyukur dengan nikmat-Mu...ana selalu membayangkan dia masih bersama ana...ampunkan lah dosaku Ya Allah..ampunkanlah dosa kedua ibu bapaku...letakkanlah ibu ku di tyempat org yg beriman..dan kurniakanlah hidayah pada ayahku..agar dia diberikan kesmepatan untuk berubah..Amin Ya Allah harapan ana buat pembaca yg masih punya tempat untuk mengadu dan berkongsi cerita..hargailah ibu dan ayah kalian...jgnlah bila..kalian sudh tidak punya mereka..baru kalian menyesal..ana masih ada tempat mengadu...ana masih bernasib baik...tapi.....ana saja yg tahu... malam nie...ana tidur dalam kerinduan dan kesedihan...semoga kami bertemu di syurga yg hakiki....Amin Ya Allah.... Redhailah aku, keluargakku, sahabatku, guru-guruku, insan yg aku kasihi serta umat muslimin....amin...


3 comments:

ciQGue sHUra said...

awin...sedihnye sye bce..
btw, sabar yea..
insyaAllah arwah aman kat sana
dan arwah mesti bangga dapat anak macam awin..:)

azwa_amani said...

syura..
heheheh
xpelah..
dah bese dahh..
xde pape..
thnks fren..love u..

Tukang Tulis said...

jgn putus doa utk mak... sedekahkan Al-Fatihah tiap kali lepas solat ye.. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...