Thursday, July 15, 2010

...KeNaPa AkU BegIni????...





Astagfirrullahhalazim...Ya Allah..Ampunkanlah dosaku Ya Allah..
banyak sungguh kesalahan yg aku lakukan kepadaMu dan juga umatMu..
aku engkar dengan suruhan untuk bersangka baik..
aku engkar dengan HabluminAllah dan Habblumminanas...
Ampunkan aku tuhanKU...

Aku telah ,menyakiti hatinya..
aku telah bersangka buruk dengan dirinya..
sedangkan dia tidak pernah menyakitiku..
lemahnya aku Ya Allah..
Hinanya diri aku rasakan kala malam ni..
dimana janji-janjiku..??
mana aku letakkan janji itu..???
janji aku akan menjaga anugerah ini sebaiknya...
ampunkan aku Tuhanku...
aku lupa pada janjiku...
sesungguhnya aku tidak pernah berniat sebegitu..
dan engkau tahu apa yg ada di dalam hatiku...
bimbinglah aku ya Allah..
tenangkanlah hatiku ya Allah..
sesungguhnya hanya padamu aku berasa ketenangan dalam kesedihan ini...

dalam kesedihan dan kekecewaan pada diri...
dalam keadaan aku tidak punya siapa untuk berbicara..
dalam keadaan aku tidak menjadi aku yg sebenarnya...
dalam kekusutan aku mencari jalan penyelesaian...
dalam suasana aku memuhasabah diri..
aku mendapat ketenangan bila membaca ayat-ayatMu..
sesungguhnya aku tidak faham dengan ayatMu...
aku yg hina ni tidak mengerti dengan kata-kataMU...
tapi dengan kekuasaanMu...aku mendapat ketenangan yg aku perlukan...
alhamdulillah....
All praises to Allah...
terima kasih Tuhanku...

sesungguhnya kasihMu itu amat aku dambakan...
aku ingin mencintaiMu Tuhanku...
aku ingin bersamaMu setiap detikku..
agar aku sentiasa mendapat ketenangan itu yg aku tidak peroleh dengan sesiapa pun...
bimbinglah hatiku ini ya Allah..
ajarlah hati ini agar aku tidak leka dengan anugerahMU,..
bimbinglah hati ini agar aku tidak mencintai hambaMu melebihi cinta kepadaMu...

Engkau Tuhan yg Maha Mendengar..
Engkau yg Maha Mengetahui apa yg aku tidak katahui..
sesungguhnya..setiap apa yg aku terima adalah yg terbaik buatku..
aku redha dengan ketentuanMu..
aku terima sekiranya malam ini..
telah tertulis aku menjalani hidupku dengan kesedihan..
tiada siapa yg tahu dalam hatiku ini melainkan Engkau...

berkatilah aku ya Allah..
ampunkanlah dosa yg telah aku lakukan..
ampunkanlah dosa ibu dan bapaku..
ampunkanlah dosa org yg aku sgt kasihi...
semoga kami masih dalam keadaan saling sayang menyayangi demiMu ..
amin....
jagalah hati kami Ya Allah...
hanya padamu aku meletakkan segala harapanku..
engkau maha mengetahui segalanya...
aku bermohon padamu...
amin Ya Rabbalamin..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...