Friday, August 12, 2011

hati-hati !!!


assalamualaikum... maaf sibuk sedikit minggu ni sebab amani dah start kerja sebagai research assistant di Research Management Centre kat Canselori UPSI... penat jangan cakap, sehari duk dalam pejabat, balik rasa macam nak tidur jeee... tapi okey jerr..

pernah dengar tak orang cakap ayat ni.. WE ARE WHAT WE THINK !! mesti pernah kan ?? setuju tak dengan ayat tu ??? amani setuju sangat. kalau kita percaya kita boleh lakukan, tiada seorang pun yang dapat lawan keinginan kita waktu tu kan.....

Hati-hati dengan pemikiran kita,
ia akan menjadi percakapan kita,
hati-hati dengan percakapan kita,
ia akan menjadi perbuatan kita
hati-hati dengan perbuatan kita,
ia akan menjadi keterbiasaan kita
hati-hati dengan keterbiasaan kita,
ia akan menjadi sifat kita...



jadinya, untuk mengubah sifat yang tidak kita inginkan dalam hidup, ubahlah dulu pemikiran kita bahawa kita boleh lakukan perubahan..

7 comments:

whitecappuccino said...

yup! setuju..perlu berhati-hati dalam segala hal

Aida Tamrim said...

Betul tu dik .. Melalui pemikiran la segala2 bermula .. heh

aliza said...

betul dik kene hati2 dalam segalanya supaya x menyesal.. bab penat tu .. akak rasa adik blom biasa dengan kerja dan terlalu xcited dengan keja so sumer rasa nak buat dan sumer rasa reti buat... so kene agih2 kan la kan.. btw tahniah coz dah bekerja..smoga dapat balas jasa mak ayah..

Faariis said...

oleh itu jagalah hati, yang mampu membuatkan anda terjerumus kepada lembah kehinaan ataupun puncak kejayaan. biiznillah.

ewanthology said...

maknanya perlu ada pendedahan kepada perkara yang baik2, kawan yang baik baik... kerana itu akan mempengaruhi pemikiran kita.

Unknown said...

ini 1st time sya dengar pepatah ni..
huraiannya sangat menarik

azwa amani said...

MH : huhuhu.. yeke..mekasih yerr.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...