Tuesday, March 29, 2011

cinta KAMI

Assalamualaikum semua…harapnyer sihat-sihat selalu disamping tugasan yang banyak tapi hati tetap gembira kerana kita melakukan dengan niat kerana LILAHITAA’LA…

Tadi bukak blog wajib kak AMY…biler cik amani terbace, sedih jer rase…huuhu…entahlah kenapa perlu sedih pun amani tak tahu???..hehe..

Kenapa amani suka lagu AMANI nie… banyak sebab sebenarnyer, tapi yang paling utama adalah sebab liriknya yang sangat menguatkan semangat amani dalam bergelar seeorang manusia yang fitrahnya ingin dicintai dan mencintai….

Sememangnya, kasih sayang dan cinta itu sangat menyeronokkan…Allah juga suka pada orang yang berkasih sayg…tapi bagaimana cara dan laluan yang betul untuk kita salurkan fitrah kita ini …adakah dengan berpegang tangan, berpeluk cium itu laluan yang betul???..itu semua betul dan baik jika dah nikah…belum nikah jangan hampir…hampir pun Allah dah tak bagi ape lagi kalau nak buat…….

Cik amani dan en.Anugerah pun manusia biasa, kalau hati tak dibimbing, mudah jer terleka dengan rindu dan cinta…..sebab itu kita kena lakukan mcm2 untuk halang benda tu merebak dalam hati agar kita lebih cinta kita kepada Allah..

Mendidik hati adalah perkara yang sangat sukar, namun segalanya mungkin jika kita ada usaha dan tidak putus asa…dengan doa yang tidak putus2, insyaAllah pasti boleh..

Kalau rindu, tulis entry yang baik untuk tatapan pembaca…semoga hati kita bersih dari perkara yang menjauhkan kita dari Allah..aminn ya Rabb….jika kita yakin dengan doa dan janji Allah, ..Allah pasti akan menjagaku untukmu dan menjagamu untuk diriku….

Lirik Amani - Amar

Tangisan sanubari telah terhenti
Kala suram suria memancar sinarnya
Pertemuan seindah bayangan firdausi
Menjadi zikir kasih yang suci

Lukisan dua jiwa menjadi satu
Terkenang detik bertemunya kau dan aku
Santun berhikmah mengingatkan diri
Hidup dan mati hanya untuk Ilahi

Mengenggam janji cinta ini
Bertemu kasih tanpa jasad
Bicara tanpa suara
Hanya tulisan bahasa indah
Mengeratkan antara kita
Hinggalah ke akhirnya

Kau ku sanjung kerna pengorbanan
Bagai puteri di kayangan
Tika ku lesu hadapi hidup
Kau hembuskan nafas semangat
Penawar hati

14 comments:

Ammar Syaifulislam said...

lepaskan rindu anda pada tmpat yg btul k. rndulah pada Allah kerana itu tmpat kita brgntung hidup. rndu pada syurga Allah. kita rindu pn dh dpt pahala apatah lagi berusaha kearah itu. subhanallah.. Allah maha penyayang akn hambanya melebihi syg seorg ibu kpda anak.

qasehraihan said...

uitttt jiwang jugak kamu ni..hehe
cinta ilahi yg hakiki..

sissyira said...

salam


1st time kita dngr lagu ni, kita pun suka gila..hehe.. sabar yea...

SaZ0 said...

lagu kenangan cinta KAMI jua...

azwa_amani said...

encik ammar : thnks for sharing dan mengingatkan diri.. :)

azwa_amani said...

qaseh raihan : huhuhu..jiwang jugaklah sebab ade hati dan perasaan...hehehe :P

azwa_amani said...

sissyra : huhuhuhu...memang lah best.. :P

azwa_amani said...

kakteh : uissshhh...firstime kakakku ini membabalas komen..hehehe...sabar lah teh..ade jodoh tak kemana...yg dah lepas biarkan lepas walau pahit tuk ditelan..

Amy Syaquena said...

Salam dik..

serius akak betul2 jatuh hati dengan lagu tue , adik semalam before tido akak minta hubby pasangkan lagu tue , rasa macam terbuka hati nak jadi lebih sempurna untuk suami..anyway thanks dear doakan akak supaya terus memandang ke depan tanpa menoleh ke belakang ye sayang...

azwa_amani said...

kak Amy : ..awat adik ase nak nangis plak ni.......akak kalau dengar lagu ni ingat amani ek...rasa betul2 nak jumpe akak depan2...hehehehe..bagus akak dapat suami yg baik, bertanggungjawab dan penyayang...betul janji Allah tu, lelaki yg baik untuk wanita yg baik....sayang akak sangat2...muaahhh..
jadilah wanita yg solehah kepada suamimu yg soleh :)

Solihin Zubir said...

hhmmm.. sedap jugak lagu amani..
meremang bulu roma dengar...
mcm sedih ada.. =(
nama pon sama ngan amani.. heheh..

azwa amani said...

sz :...LAAA...awatnyer nak meremang bulu roma..huhuh :) memng lah best :)..maceh solihin

SaZ0 said...

da telan pn,smpai x tluah daa...um,krn owg..lgu mnjdi mgsa...bkn xska dgr,tp ble dgr,jd tkenang,xbes la feelg g2... =(

azwa amani said...

keran org..lagu mnejadi mangsa...hahahah...ade ke macma tuu???..ade lah hikmahnyer tu..wani selalu doa ateh dapat jodh yg baik..aminnn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...