Thursday, March 24, 2011

indahnya pada WAKTU...

benda yang paling jauh ialah....masa lalu....menggunakan apa cara sekalipun, tidak mampu untuk kita mencapai masa lalu semula...sebab itulah kita katakan masa itu emas....jangan persiakan satu saat yang ALlah berikan kepada kita untuk memakmurkan buminya....

hargailah setiap jam, minit dan saat yang kita ada untuk bernafas...

bagi mengetahui nilai satu tahun….tanyakanlah pada murid yang gagal dalam final exam

bagi mengetahui nilai satu bulan….tanyakanlah pada ibu yang melahirkan bayi yang tidak cukup bulan

bagi mengetahui nilai satu minggu…tanyalah pada editor majalah berita minggu

bagi mengetahui nilai satu hari….tanyalah kepada buruh harian yang mempunyai enam org anak

bagi mengetahui nilai satu minit…tanyalah kepada isteri yang menunggu waktu bertemu dengan suami yg dikasihi

bagi mengetahui nilai satu saat…tanyalah kepada orang yang terselamat dalam kemalangan

bagi mengetahui nilai satu milisaat…tanyalah kepada pemenang pingat perak dalam Olimpik…

hidup adalah saling ingat mengingatkan kerana fitrah manusia itu mudah lupa….macam lagu Ana Raffali..TOLONG INGATKAN AKU….jadinya..ambil waktu untuk berfikir semula tentang diri dan kehidupan yg kita lalui…samada banyak yg sia-sia atau sebaliknya..

ambillah waktu utk berfikir

itu adalah sumber kekuatan

ambillah waktu utk bermain

itu rahsia dari masa muda yg abadi

ambillah waktu untuk membaca

itu adalah sumber kebijaksanaan

ambillah waktu untuk berdoa

itu adalah kekuatan terbesar di dalam Bumi

ambillah waktu untuk mencintai dan dicintai

itu adalah hak istmewa yg diberikan oleh TUHAN

ambillah waktu untuk bersahabat

itu adalah jalan menuju kebahagiaan

ambillah waktu untuk tertawa

itu adalah muzik yg mengetarkan jiwa

ambillah waktu untuk memberi

itu adalah waktu yg sangat singkat untuk kepentingan diri sendiri

ambillah waktu untuk bekerja

itu adalah nilai yg mendatangkan hasil

ambillah waktu untuk beriman

itu adalah kunci memasuki ke syurga Allah yg hakiki

you can’t manage time

you managa your use of it or else time will manage you…

last but not least….tak sabar nak tunggu hari perkahwinan…jeng jeng jeng…ni jer yg mampu amani tulis hari nie…tangan sakit…. J

4 comments:

nanakimie said...

moga dipercepatkan jodoh kalian:)

azwa_amani said...

nanakimie : mekasih nana...hehehe..rindu lah,...lama tak mesej.kol amani...hehehe,,,

Solihin Zubir said...

hebat entry ni.. suka bab2 suruh tanya tu.. heheh..

amboih.. x sabaq nk kawen nmpkkk.. ;-p

azwa_amani said...

SZ : huhuhuhu..xdop hebat macam entry awak...huhuhu...

amboih...memng ceq tak sabaq pun.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...