Monday, November 28, 2011

kisah hati 1


i'm not good enough...

Allah, sesungguhnya pengharapan pada manusia membawa kepada kekecewaan, sedangkan Engkau tidak pernah mengecewakan... tenangkan hatiku ya Allah, jauhkan aku dari segala yang menghilangkan rasa ketenanganku apabila bersamaMU.. jauhkan aku dari sifat iri hati, dendam dan buruk sangka.. jika ada ketiga-tiga ini dalam hatiku, sukar untukku mendapatkan ketenangan ya Allah,,..... ampuni segala dosa-dosaku, dosa dia yang berada dalam hatiku..... sesungguhnya aku tidak berdaya jika tanpa bantuan dan pertolonganMu.. jadikan aku seorang srikandi yang benar-benar ikhlas hatinya, dan benar-benar lembut tutur kata dan akhlaknya... sesungguhnya aku berharap dan meminta kepadaMU, Tuhan pemilik segala hati..

thanks Allah cause loving me... cintaMu lebih luas daripada sangkaanku... hidup penuh ujian, hidup penuh dugaan, aku tidak meminta Engkau kurangkan ujianku, yang kupinta kau titipkan keteguhan dan ketinggian iman supaya setiap ujian yang Engkau kurniakan ku rasa teguh dan tabah dan tidak mungkin lagi aku tersungkur menagis .... kerana aku tahu cintaMU sangat luas untukku pendambaMU... thank you Allah.
.




7 comments:

JIJI YU said...

tuhan mengikut sangkaan hamba kepadanya

azwa amani said...

thanks jiji sebab banyak bagi tunjuk ajar kat amani :).. betul tu, Allah itu sesuai dengan sangkaan hamba-hambaNYa..

L said...

urmmmm... terharunya..=(

jom baca kejap..=)
http://lolz-l.blogspot.com/2011/11/pandai-sangat-dah-kan.html

ieda said...

ya dikk .. thats why kena selalu bersangka baik dgn allah :)

Solihin Zubir said...

Amin Ya Allah.. Engkau tunaikanlah permintaan doa 'adik angkat'ku ini Ya Allah.. amin..

eh.. adik angkat? haha.. typo.. ;-p

azwa amani said...

sz : huhuhu.. typo.. tq buat amani gelak arini

Faaein Talip Roy said...

cinta-Nya yang luas.. yang kita pun mungkin tak mampu nak gali sedalam-dalamnya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...