Tuesday, January 10, 2012

perbualan aku dan sahabat


hujan masih belum berhenti..
angin malam berhimpit-himpit masuk melalui tingkap bilik yang terbuka
langsir terhayun lembut selembutnya bayu malam...

aku yang sedang membuat kerja tapi mengelamun entah kemana..
tiba-tiba aku bertanya kepada sahabatku.. azizah...

wa : zizah, kalau orang mati zizah nak buat apa?

zizah : buat apa lagi..tanam laa (sambil ketawa kecil)..

wa : betul juga tu (sambil tersenyum buat muka comel).. agaknya 10 tahun akan datangnya tu, zizah ingat org lagi tak? (sambil buat muka betul-betul mengharapkan jawapan)

zizah : kalau tengah buat sesuatu yang ada kaitan dengan awak, mestilah saya ingat.

wa : errmm, maksudnya tak selalu lah kan... (menung panjang).. mesti saya sedih kan waktu tu..

zizah : kenapa pulak?

wa : yelah, mesti awak tak doakan saya...awak tak sedekahkan Al-Fatihah buat saya. nanti kalau saya xde, awak ingat saya selalu tau. baca Al-fatihah untuk saya..

zizah : insyaAllah.. sedihnya saya!! (T_____T))

*** senyap tiba-tiba****

zizah : cepatlah habis praktikum.. errmm, tapi mesti saya sedih kan..

wa : hahahahahaha.. metsi awak takut rindu saya nanti kan bila dah habis.. hahahaha...

zizah : betul..hahahahaha..

~~tamat~~
8.20pm-putrajaya


mungkin hidupku akan terhenti..opsss, bukan mungkin, pasti.... waktu itu aku meninggalkan banyak orang yang ku sayang. insyaAllah tiada yang kubenci...harapnya bila membaca Bicara Amani, kamu yang membaca sedekahkan saya Al-Fatihah ye :) syukran. Assalamualaikum...

6 comments:

fRaMe+LenSeS said...

InsyALLAH. Amani wlu knai kt alm maya ja pn, tp rs mcm shbt Nadh y da lm knai. Thx sudi kwn ng Nadh. ;)

nanakimie said...

kat sini bru lepas ujan amani..setelah sekian lama tak ujan:)

sahabat yg baek akan selalu diingati ^-^ moga amani baek-baek aje:)

Amy Syaquena said...

Akak bertuah di temukan dengan awak walaupun hanya di alam maya nie...terima kasih dear sudi menjadi kawan dan adik akak...

azwa amani said...

korang sumer sweet la.. insyaAllah, kita semua sahabt dan saudara. :)

cart kartika said...

singgah jenguk cik awin .. ^^ sihat ke ..

Ezma said...

Semoga azwa amani sentiasa diberikan kesihatan yang baik oleh Nya.. Semoga amani sentiasa punya hati yang tenang.. Amin.. (",)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...