Tuesday, April 3, 2012

kisah hujan dan aku

coretan dalam catatan

1.36 pm-putrajaya

aku duduk atas katil tepi tingkap..
ada susunan buku-buku dan kitab penenang hati disitu...
ku pandang luar tingkap...
angai lembap menerpa wajahku...
sejuknya..sebab hujan..

hujan = sejuk
syukur Allah kurniakan penyejuk pada tanah yang tengah panas..
aku ingin jadi seperti hujan tu...
menyejukkan bumi yang panas..
menyegarkan apa yang tandus..
memberikan kesegaran pada yang layu...

hujan= dari atas turun ke bawah
aku ingin jadi seperti hujan itu...
yang selalu merendahkan diri..
memandang pada yg bawah..
bukan mendongak ke langit...

kan baik jadi hujan...

2 comments:

nanakimie said...

da la baek,bagi kita sejuk pulak tu kan amani:)

kat serdang neh baru je reda,tadi lebat sangat,mesti kat putrajaya pun lebat kan:)

nana nak je tido tadi,tapi kena p clas pulak nengok result lab...ikutkan hari neh nana free...heee:)

azwa amani said...

nanakimie : huhu..tapi hujan ni nana, kalau silap haribulan, dia bagi bah, banjir...ada juga bahayanye..huhu..tapi amani nak jadi hujan renyai2 je.. :)

kat ptrajaya x hujan lebat sangat.. tapi syok lah kalau dapat tdor.. tapi xleh tdur.. :( huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...