Sunday, April 1, 2012

matahari tu mengajar aku sesuatu

Bismillahirrahmanirrahim...

coretan dalam catatan harian

1 April 2012- 7.15 pm
KL - Putrajaya

aku tengok langit. aku nampak langit merah sebab ada matahari.
Matahari tu nak tenggelam. cantik sangat.
Buat aku rindu pada Penciptaku.

aku lihat matahari tu lagi...
besarnya matahari tu...
aku terfikir....
Makhluk Allah Sang Matahari tu ikut jer aturan yang Allah beri padanya.
tak pernah ingkar walau sekali ..
muncul bila pagi, tenggelam bila malam..
agaknya kalau matahari yg besar tu ingkar,
apa jadi pada Aku??

matahari yang besar tu pun patuh,..
tapi manusia yang kerdil ni selalu ingkar...
berganda-ganda aku kecil dari Matahari..
tapi selalu jer aku ingkar..
degilnya aku...
tak macam matahari yang aku tengok tu..


maka Nikmat Tuhan kamu yang manakah yang kamu dustakan???-Ar-Rahman (55)

6 comments:

Hazwan Arif said...

terima kasih sbb komen bnyk2 kat blog.. hehe..

Muslimin Ibnu Hassan said...

terbaik lah.. lame xkomen kt sini... hehehe.. salam april..

Nurul Wahida said...

awin ambil gmbr kt kl tu sendiri ke?cantik....tq dgn tazkirah ni...

azwa amani said...

hazwan : ermm, suka baca cerita awak.. :) kdg2 ade isi..kdg2 bg hilang bosan.. huhuhu :D

azwa amani said...

muslimin Ibnu Hassan : huhu..terbaek ke?? xdelah. biase2 je.. tu lah, lame xbgi komen.. =_=

azwa amani said...

kak wahida : huhu..xdelah kak..tu ambil dari pakcik google tu.. most welcme..pandangan alam dengan zikirullah..pasti tenang :) belajar munasabah dgn alam lagi seronok..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...