Monday, September 26, 2011

khabarkanlah mengenai kebaikan Tuhan..


assalamualaikum semua sahabat-sahabat Bicara Amani.. harapnya semua sihat-sihat terutamanya iman kita semua, semoga ia lebih sihat berbanding dengan tubuh badan kita. jangan kita lupa untuk berikan makanan pada rohani, supaya tak lah dia laparkan ibadah...

okey, amani tak berniat untuk menulis panjang dalam entry ni...sedikit saja, dan harapnya dapat memberikan kesan yang banyak pada hati-hati yang membaca.. aminnn..

nabi Muhammad berkata :

"sesungguhnya JIbrail diberikan tugas bagi menguruskan segala keperluan anak Adam. sekiranya seorang hamba yang kafir berdoa, Allah berkata kepada Jibrail, HAI JIBRAIL, TUNAIKAN KEPERLUANNYA, SESUNGGUHNYA AKU TIDAK SUKA MENDENGAR PERMINTAANNYA...
dan sekiranya seorang hamba mukim berdoa, Allah berkata kepada Jibrail, HAI JIBRAIL, JANGAN TUNAIKAN DAHULU KEPERLUANYA, KERANA AKU SUKA MENDENGAR PERMOHONANNYA..

(hadis laporan daripada Jabir)


P/S : Jangan putus asa dalam berdoa.. kerana ALlah Maha Penyayang Maha Pengasih kepada hambaNYa..

8 comments:

.::Nor Sahbillah::. said...

entry yang menyentuh qalbu...insya-Allah tak putus asa...
doakan kesehjahteraan akak ye dik..

ewanthology said...

terima kasih amani atas perkongsian ini. kadangkala saya penat dan putus asa berdoa tapi kali ini seakan datang kembali semangat untuk terus berdoa.

azwa amani said...

delarocha : Alhamdullilah..bersabarlah dan teruskan berdoa yer abg iwan.. errm, insyaAllah, Allah maha mengethui yg terbaik untuk diri kita..mungkin masanya belum sesuai untuk Allah tunaikan.. sebagai hambaNya, tugas kita untuk terus berdoa dengan ikhlas dan bergantung harap sepenuhnya kepada Allah...semoga di makbulkan segala doa abg iwan.aminnn

Muslimin Ibnu Hassan said...

tebaiklah entry ni. Ana akan ambil entry ni sbgai kata2 dakwah untuk ana sebarkan supaya sahabat2 kita penuh minat untuk berdoa. izinkan ana ye..

azwa amani said...

muslimin ibnu hassan : amani izinkan..

Adam Malik said...

berdoalah kepada Tuhanmu yg maha pemurah lagi maha penyayang,,..

aniki said...

suka entry ni..

Solihin Zubir said...

sbb tu doa org teraniaya tu mustajab.. mungkin Allah tak suka dgr penderitaan dia kot.. kan..

p/s : pasal buku tu, terima kasih byk2 sbb sudi offer nk tlong beli.. hehe.. takpala.. tak yah susah2.. nnt nk kna pos lagi..
sy beli sindri ja.. insyaAllah sabtu ni nk kuar town.. hee~~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...