Monday, October 4, 2010

hapuslah Airmata ini...


Allah kurniakan kita sekeping hati....saiznya kecil. tapi.......bertapa bijaksananya Allah...hati yang kecil ini dianugerahkan dengan pelbagai perasaan dan rasa.....kecewa, gelisah, sedih, gembira, teruja....semuanya rasa dan perasaan ini melibatkan hati....seperti firman Allah, ada seketul daging (hati), jika baik..maka baiklah diri itu, jika tidak (penyakit hati)..maka rosaklah diri manusia tersebut.....banyak penyakit hati yang ada...salah satunya dendan dan banyak lagi....seharusnya, kita membuang dan menjauhkan diri kita daripada masalah hati ini...



kali nie...ana berbicara tentang hal masalah hati kerana, ana juga manusia biasa yang dianugerahkan hati dan perasaan,....kadang-kadang ana juga rasa kecewa, sedih, dan berdendam....tapi..ana cuba untuk memaafkan dirinya..kerana ana tahu...inilah dugaan keatas diri ana.....hidup tanpa kesusahan dan dugaan tidak akan bermakna.....ana terima YA 4JJI...

...

Ya Allah....aku hambaMU yang lemah dan hina....aku insan yang lemah bila ditimpa kesusahan dan dugaan..aku berserah segalanya kepadaMU ya Allah....Aku menerima dengan rela hati dengan ketentuan dan takdir ini YA Allah...aku bermohon agar KAu mengurniakanku sedikit kekuatan dan ketabahan hati dalam melayari kehidupan ini.....kuatkan hatiKU agar aku tidak mudah menitiskan air mata..agar aku sentiasa tersenyum....agar aku tidak mengeluh dan merungut dengan takdir ini....kuatkan aku Ya TUhan.....aku bermohon YA Allah.....HAnya kepadaMU tuhan Yang maha Berkuasa.....aminnn....Ya rabbalamiin


2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...