Wednesday, October 20, 2010

setiap langkah KU....





assalamualaikum semua....ana hanya nak berkongsi pengalaman ana sepanjang perjalanan ana pulang ke kampong di negeri 9 tempoh hari...apa yang terjadi disana biarlah ia hanya tersemat di dalam hati ana bersama org yang ana hormat dan kasihi, kerana itu semua adalah hadiah daripada Allah buat ana.....cumanya..ana nak berkongsi sepanjang perjalanan naik komuter untuk pergi dan balik..pergi lain kisahnya...balik pula lain kisahnyerr..hehheh...

6.30 pagi - bangun solat subuh dan siapkan beg, susun baju, susun buku, laptop..kemas katil, iron baju, kemas mah skit2...basuh baju, basuh kasut...

8.30 pagi - bersiap dan tunggu paktam 'prebet' depan KHAR tuk ke KTM...

9.20 pagi- sampai KTM...menunggu seseorang yang penting dalam hidup sambil baca buku dan melayan perasaan yang tengah bercelaru....

9.55 pagi - yang ditunggu tiba.....beli tekit...lambaian selamat pergi yang sangat menyedihkan hati........menangis dalam perjalanan ke RAWANG...sampai tertido... call masuk pun x dengar..maap yerrr encik anugerah ALLAH....

10.45 pagi - tukar tren dari RAWANG ke SEREMBAN....

ok....kat sinilah bermula sebuah ceritera dalam perjalanan pulang nie....ermmm..kondisi diri ana ketika itu...dalam ayat yang simple...ana tengah dalam emosi yang x stabil....sedih yang teraamat sangat...apa puncanya...biarlah rahsia..ececececcehhh...senang cakap..xleh nampak bende yang boleh membuat ana emosi...kalau nampak tu..senang jer nak ngalir air mata nie...sob sbosb sob (T_T)......yang laian tu x leh nak kongsi dalam blog...cume ade 1 citer nie...

ana x ingat kat perhentian yang mana..agaknya di kepong kot...adalah seoarang makcik nie....dia masuk tren dengan anak perempuan dia...nampak mcam org yang baik agamanya....(menjadi tabiat manusia suka menilai orang...)...apa yang buat ana tertarik adalah cara si ibu melayan anaknya.....jap yerr.ana upload gambar nie..


duduk atas mak die..

duduk tas kaki mak die...sambil tertdo..sesekali mak die betulkan kepala si anak yang terlentok...


comel lah..ana ske tengok cara mereka...

biler last2....si anak dapat duduk jugak...mase dapat duduk tu..di pegang tangan mak die..ana tak tahu nak terangkan mcam mana...tapi ana ske sangat tengok..bertapa sayangnya si ibu sampaikan...setiap pertanyaan si anak di berikan senyuman..ana terleka dengan tontonan dunia nie...

opsss..lupe plak..tujuan ana balik nie..sebb menghadiri 1 walimaturusyh....sepupu ana nikah...ana xde amek gambar die pun..cume ade skit2 jer ana ambil..takut nak ambil....kenapa takut..biarlah ana dan enck anugerah Allah jer tahu.....




3 gambar nie jer ana ambil

ermmm..ana ase next entri ana citer tuk perjalanan balik dari seremban ke tg. malim plak yerrr.....ana nak tdo lah....ase mengantok pulak...nite...salam...



5 comments:

farhana_acimek3 said...

sweetnye mak dy layan anak dy cm2..wahh
depa xprasan ke awin amek pic..huhuhu

azwa_amani said...

A'AH NANA ....sweet cangat....sabar jela hati tgok time tu...ase nak nagis dah...malu jer org tgok kalu air mata keluar...penat tahan...last2 tdo....

zmah said...

Kasih seorang anak...kasih seorang ibu

di sebalik wajahku.. said...

anugerah ALLAH.. masih lagi tertanya-tnya gerangan nya

azwa_amani said...

zmah :....yups..kasih seorg ibu xleh ditukar ganti..perginya x sama dengan ibu yang baru kan..heeheheh...

kak atie :....biarlah kami dan Allah yang mnegetahui...insyaAllah..bila doa kami berpihak pada kami...kak atie tau lah yerrr...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...