Tuesday, October 26, 2010

SINDROM exam bakal bermula..



salam semua.....arini perjalanan harian agak rushing...hehe...terkejar2...ade test pulak tue...ALhamdullilah...semuanya berjalan dengan lancar....biler citer pasal test nie...baru anak teringat...inilah minggu last kuliah ana di semester 3 nie....owwhhhh...ana semakin menghampiri ke gerbang yang lain pula.....sem depan sem 4 pula............errmmm..takutnyerr...hehehhe...takut nak pergi mengajar..sudah cukup ke ilmu didada????...sudah cukup ke ilmu untuk mentarbiah insan2 yang putih hatinya.......dapatkah ana mencorakkan mereka dengan semua keperluannya didunia dan akhirat,,...??..insyaAllah...akan ana usahakan yang terbaik demi tanggungjawab kepada anak-anak bangsa....SETIAP ANAK PERMATA NEGARA...ececececeh.....mentang2 mengajar di pusat PERMATA..huhuhu..insyaALLAH......yelah...kiter ni hidup untuk mendapatkan redha Allah, dengan cara berbudi pada buminya.....

ok..sebelum citer psal mengajar ..kiter citer dulu pasal belajar........kuliah sudah mencapai penghujungnya....x lama lagi ana akan menempuhi 1 minggu yang sangat memberikan tekanan kepadaku...bukan sahaja pada ana ..malah kepada semua ang bergelar student...opkos lah kiter nie nak dapat result yang baikkan..so....macam-macam kaedah yang ana dengar dari kawan-kawan...ape2 pun..terpulanglah pada diri masing-msing n beljar teknik ape....cumernyerr...ana nak citer pasal 1 sindrom biler exam dah makin dekat..............namanya...SINDROM EXAM huhuhu..;)

diantara simptom2 sindrom ini ialah..........pertamanya...suke sangat tengok movie....ahh sudah...ni ana lah nie.....exam dah dekat...buku, nota n slide dok usik agi...pi bukak citer korea lahhh...aduhaiiii....nek lepaskan tension dulu...huhuhuhu...

sindrom kedua...asyik nak makan....boleh katekan....kat tangan ni ade jer makanan....kerepek lahhh..biskutlah...rotilahh...sambail layan citer tue...x sedap plak x ngunyah ye x.....kene ade makan2...lagi best duk ngan kawan-kawan....sudah...ni sumerlah nie...haissyyy..apelah nak jadi nie...heheheh :)

sindrom ke3......asyik pikir pasal aktiviti lepas abis exam...aduhaiii..ana ni kene bertapa lagi kat kolej nie...org len balik dah kg...ana kene dok cni....takut aktiviti time cuti nie....banyak bende yang kene dilakukan...."ohhh tidak!!!!,wahai otakku...jangan pikir dulu yg tuu...pikir exam dulu nie...okeyy "...ok...

banyak lah sindrom nyerr..gelak sorang-sorang dalam bilik....pastu nyanyi-nyanyi....bace novellah...kesemua sindrom ini makin berkurang apabila exam bakal menghampiri...huhuhuhu..

apelah nak jadi dengan NORAZWANI BINTI MOHD AZHAR nie...huhuhu...watevalah sindromnyerrr..ana kene usaha lebih sedikit sem nie.....yupps....gambate...chaiyouk...fighting....matlamat ana....nak grade first class....xnak bayar PTPTN...huhuhu...leh ke ade niat mcam tuuu???...bukan ape..takut nak further stdy xd duit..hehehhehe....

goodluck kepada semua yang bakal menduduki exam x lama lagi...goodluck jugak pada ENCIK ANUGERAH ALLAH......semoga dapat keputusan yang cemerlang dan menjadi cikgu yang bitara....ewahh..huhuhu :)



untuk berjaya...kita memerlukan banyak bende....pengorbanan dan banyak lagi......yang paling penting, berusahalah sedaya yang mungkin....doa dan tawakal tanpa usaha tidak akan berjaya.....ketiga-tiga ini perlu bergerak seiringan...perlu berusaha sedaya yang mungkin....makanlah ksimis banyak-banyak....stdy group..uat latihan dan sebagainya, letkkan target pinter kiter...lekatlak kat dinding...laptop...almari..buku...tempat yang kiter nampak selalu...gar dapat memotivatekan diri biler leka......kemudian berdoa kepada Allah....berdoa sepenuh hati..dan mengharap hanya kepada Allah..kerana hanya dengan izinnya saja kita akan berjaya...dan akhir sekali berharap dan bertawakkal kepada Allah....sesungguhnya jika kita sudah menyerahkan kepada Allah setelah berusaha dan berdoa..jika gagal...hati kita tidak akan kecewa..kerana kita tahu, Allah tidak mengurniakan kepda kita kejayaan bukan kerana kita tidak bijak tetapi ingin kan kita berusaha lagi.....okeyy...selamat maju jaya.....berjaya didunia dan akhirat....aminnn





3 comments:

chocolate.aholic said...

heheh Gd luck meyh!

farhana_acimek3 said...

jum kita usaha ramai2!!!

azwa_amani said...

choc..:..tq dear..

nana:...figthing ohhh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...