Friday, October 29, 2010

TarBIAH hati INI...


salam kepada semua....terkadang kita selalu terfikir..kenapa perjalanan hidup terlalu sukar...setiap hari ada sahaja dugaan yang perlu ditempuhi....tentang keluarga...tentang sahabat...tentang tugas..dan banyak lagi.....sambil berfikir malam....agak lama memikirkan tentang hidup..hingga x sedar...jam menunjukkan pukul 4 pagi...baru lah dapat melelapkan mata................

dalam keheningan itu,,,,ana terfikir.....ya..TUHAN ITU SAYANG PADA ANA....sebab..Allah itu melihat kita,,,Allah itu ingin kita tahu bahawa DIA sayang pada kita....sebab itulah Allah kurniakan ana dengan hari-hari yang sukar....

bayangkanlah...jika ana rasa...hari-hari ana seronok saja....xde apa-apa masalah....te
rdetik dihati ana rasa takut jika Allah Taala tidak menyayangi ana, bila mana ana tidak ditimpakan ujian walau sebutir zarah pada hari-hari yang ana hadapi.

Ujian ini, bukan untuk menakutkan diri, tapi mencari hikmah yang tersembunyi.

ya.....ujian itu tanda kasih sayang Allah.....tanda Allah inginkan ana lebih bertakwa kepadanya....Allah ingin ana sentiasa mengingatinya....

"ya Allah...bertapa selama ini ku telah lalai dan lupa untuk mencintai segala ujian daripadaMU ya Allah..ujian itu datang daripada kekasihku....hadiah daripada yang paling kucintai....

kenapa perlu aku mengeluh.???.kenapa perlu aku risaukan.???.....sesungguhnya...engkau mahu mentarbiah hati ini agar lebih meredhai segala yang engaku kurniakan...bertapa hinanya aku kerana bodoh...tidak nampak disebalik kesusahan itu...terdapat ruang yang indah untuk aku bersamamu.....setiap detik dalam nadiku ini hanyalah kepadaMu ya Rabbulizati....syukur kerana Engkau mahu bersama denganKU....tidak sabar untuk aku bertemu denganMU tuhan....aku amat mencintaiMU....Aku amat merindui kasihMu......tempatkan aku bersama dengan org yang beriman ya Allah....jadikan hatiku ini hati org2 yang engkau dan kekasihmu cintai...sesungguhnya...tiada apa yang aku harapkan melainkan TUHAN dan KEKASIHku.".....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...