Thursday, February 10, 2011

rasa ditinggalkan..

assalamualaikum semua....

alhamdullilah...untuk seminggu ini...ada 1 habit yang buruk yang cik amani selalu buat dulu, dan untuk satu jangka masa sebulan ini, cik amani dapat membuangnya...antara azam yang sedang usaha dilaksanakan...Alhamdullilah....kawan-kawan yang lain macam mana...azam tahun baru aritu dah bergerak belum..atau masih lagi berstatus hanya azam tanpa laksana.....ada 11 bulan jer lagi...

okeyy..bukan nak cerita pasal azam..tapi nak cerita pasal rasa ditinggalkan..
perbah tak korang rasa macam tu.....rasa macam takde sape nak ambil tahu pasal kita....
rasa macam takde sesiapa....????...lagi-lagi bila berjauhan dengan keluarga...
kalau ada yang rasa macam tu...mesti sedih kan...mesti rasa murung jeer..ape tak sedihnya, org lain ade je teman nak share cerita itu ini....tapi kita, takde sape...

so...kalau ade sesiapa yang rasa ada rasa macam tu....cepat-cepat buang jauh-jauh, campak kat Afrika nun...okeyy.....sebab, rasa tu mungkin hanya mainan perasaan dan ilusi kita sahaja.....tapi kalau betul2 pun, kita kena buang jauh-jauh.....

sematkan dalam hati...Allah itu sentiasa ada dengan kita....saat orang lain tidak mahu ambil tahu tentang diri....cakap pada diri sendiri...ALlah itu sentiasa ada di sisi kita....manusia sering meninggalkan kita disaat diri ditimpa kesusahan...tetapi ALlah tidak pernah meninggalkan hambanya walau sedetik...cuma kita tidak nampak dimana Allah...tapi ingat...ALlah sentiasa di hati kita...tempat paling rapat dengan diri kita...

okeyyy.....cik amani pun mengingatkan diri sendiri jugak....Allah itu ada bersama kita..MySpace

4 comments:

AdiaLuze said...

Allah memang akan sentiasa bersama dgn kite selagi kita mengingatinye...Insyallah...

P/S : Tapi, lumrah la kalo sebagai manusia, kita nak satu bentuk perhatian yang boleh disentuh, didengar dan dilihat kaaaannn...hehehe

azwa_amani said...

adialuze : yups..setuju..itu lumrah dan fitrah manusia....setiap manusia inginkan perhatian dan ksh syg..

azrinrahim said...

betol tu cik amani.. saye sokong..ingt lah bahawa Allah sentiasa bersama dengan hambanya2.. btw, walaupon kita tak xad kawan.. Allah ad untuk selalu medengar rintihan hambanya..

Awangku Johan said...

salam awin... maafkan Ak skiranya Ak ini dah meninggalkan awin huhuhu.. maafin AK juga d sbbkan kebizian yg AK hadapi mybbkan Awin rasa d tinggalkan.. huhu.. teringat zaman smasa d upsi, d pjbt khar.. selalu jer kacau2 awin huhuhu.. insyaallah, lepas ini Ak akan sntiasa tnya khabar buat awin.. Maaf sekali lagi ya.. rasa bersalah pulak Ak huhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...