Tuesday, February 1, 2011

syukur...lappy dah sihat



assalamualaikum semua... alhamdulillah, sesunguhnya Allah itu Maha Besar Lagi Maha hebat....dia sudah tahu gelodak hati dan perasaan ku ketika bertapa sukarnya diriku melaksanakan tugas tanpa lappy ini....setiap hari kurasakan seperti ingin menagis, melihat rakan sekelas dapat menyiapkan segala tugasan, sedangkan diriku masih tercari-cari bahan....dengan masa yang limit, ana merasakan sangat sukar....tiap hari ana berdoa kepada Allah, agar segala kerja dipermudahkan segala urusan...setiap langkah diberikan hidayah agar diri tidak tersasar jauh dariNya...

tidak akan bertambah iman seseorang selagi dirinya tidak diuji...ini adalah ujian buat ana, saat rakan-rakan yang lain boleh study dengan mudah,tetapi Allah pilih ana sebagai hamba yang perlu diuji untuk menghadapi sedikit kesusahan agar ingin menjadikan hati ana hati orang-orang yang bersabar...syukur Alhamdulilah, berkat doa ana dan yang lain, lappy ni dapat siap dalam 3 hari..syukur sangat....

di dalam setiap ujian yang Allah berikan, sebenarnya ada 1001 hikmah disebaliknya...hanya diri dan hati kita saja yang sedar atau tidak dengan hikmah itu.....apa yang ana dapat..bersangka baiklah dengan Allah...semasa kita berdoa kepada Allah, janganlah kita berburuk sangka dengaNnya...semasa berdoa, jangan ada teragak-agak di dalam hati..contohnya.. "Allah nak ke makbulkan doa aku ni????"...jangan sekali-kali kita berfikir sedemikian, jangan ada rasa ragu adakah doa akan diperkenankan...sebaliknya, katakan pada hati, insyaAllah, Allah akan perkenankan doa itu... jika kita bersangka baik kepada Allah, kebaikanlah yang Allah akan berikan kepada kita, .oleh itu, bersangka baiklah kepada Allah, orang lain dan semua situasi dan kondisi yang kita hadapi...tetapi ingat,bersangka baik bukanlah bermaksud perlu meletakkan keperluan berhati-hati dan berwaspada ketepi... ingat..hati umpama Magnet...ia mempunyai kuasa yang menarik sesuatu ke dalam diri..apa yang hati rasakan, itulah yang akan diterima sebagai pantulan...sebab itulah kita kena bersangka baik kepada ALlah... jika rosak hati kita, rosaklah segalanya....

oleh itu, jaglah hati kita dengan sebaiknya.....ingatlah mati..dengan meingati mati, kita dapat menghindarkan hati kita dari mati....


p/s : amani baru balik kem kepimpinan untuk Jawantankuasa Mahasiswa kolej, sangat seronok..dalam entry yang akan datang, amani akan ceritakan okey....oh yerr, lupa nak cerita, esok nak ke pangkor...huhuhu...seronoknya, nak bercuti...cepat-cepat, sape nak ikut, meh..



19 comments:

Liquid said...

nak ikut....!! ehehehe

nanakimie said...

syukur...hari tu pun lappy kta osak tang skrin...4ratus gak lar abes...mujur masa tu da nak abes sem...assigment pun smua da ciap..
wah...bestnya!nanti beli ole2 untuk kta taw:)epy oliday dear!

azwa_amani said...

liquid :..huhuhuhu..jom lah... :)

nankimie : huishhh...banyak jugak tu kena bayar....insyaAllah, nanti amani belikan, nanti amani kirim..

Qamarul Sahid said...

alhamdulLLAH.. laptop dah sembuh.. hehe

azwa_amani said...

qamarul sahid : tenkiu yerrrr..mekaish singgah sini.. :)

sissyira said...

salam malam rabu =)

seronoknya p pangkor..beli buah tangan deh..hehehe

Hafizan said...

ha...ble balek uma?..jage kolej leklok yer...

peGuaM_BiSaYa said...

amani jgn bercedey!! :p

Solihin Zubir said...

woahh.. tahniah sebab lappy dh sehat.. heheh..
amboih! merata tempat kamu pergi ye.. heheh..

misSbLurRy said...

pangkor x besh...
ahahahah

asybedazzle said...

sedapnye lagu :)
slmt bercuti

MataHati @ MH said...

selamat bercuti...
kalau mandi manda tu beringat sikit. malang tak berbau

azwa_amani said...

sissyra : huhuhuhu...konpem beli punya..huhuhuhuhu

azwa_amani said...

abg fizan : huhuhuhu..org dah balik umah dah laa...huhuhu..abg isam dgn toek yg x balik.huhuh

azwa_amani said...

peguam bisaya : tak sedih dah la....huhu

solihin zubir : huhuhuhu..biaselahh...jauh perjalnan, luas permandangan

azwa_amani said...

misblury :huhuhu..best laaaa..

asybedazle : selamat bercuti..mekasih yerr

azwa_amani said...

mata hati : huhuhuhu..mekaish ingatkan amani yerrr :)

Amy Syaquena said...

yeahhh laptop dah sembuh pasni boleh terus aktif berblogging..windu sama awak muahhh:)

azwa_amani said...

sis amy : huhuhuhuhuhu...yups kak..leh aktif semula..rindu akak jugak..muahhhh.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...