Wednesday, February 23, 2011

walau aku malu..tetap meminta syurga..

WALAU AKU MALU…TETAP MEMINTA SYURGA..

“TAKUTKAN NERAKA MENYEBABKAN KITA TIDAK MALU MEMINTA SYURGA..TAPI MENGAPA KITA TIDAK MALU BERBUAT DOSA??? “…FIKIR-FIKIRKAN..

Allah sangat suka pada hambanya yang meminta kepadanya…jadi wahai muslimin dan muslimat..berdoa dan mohon lah apa sahaja kepadaNya…

Cintaku sekelumit cuma dan hamper tiada. Saat ini aku hanya berbekal harapan. Benteng terakhirku hanya rasa tidak putus asa. Kata Kekasih-KekasihMU : kejahatan yang menyebabkan Engkau menangis, lebih baik daripada kebaikan yang menimbulkan rasa takbur

Dalam rasa malu, takut dan harap, masih aku memberanikan diri untuk meminta lagi. Lalu di malam itu, di Raudhah itu kucatatkan gugusan permintaan. Satu demi satu melalui puisi hati. Kubiarkan pena menari, mencari makna dan kata hanya berpandukan rasa hati. Malam itu walau aku malu, aku tetap meminta syurga, pendahulu bicara hanya ini :

Ya Latif,

Berikan aku hati yang lain,

Yakni hati yang lebih yakin

Hati yang lunak

Agar mampu mencintai-Mu

Malam itu adalah malam yang paling panjang dalam sejarah hidupku. Dapat ku luahkan segalanya dan kesemuanya. Seakan tercabut tulang yang mengait dalam sanubari sekian lama. Namun, tiba jua saat berpisah, aku terpaksa melangkah. Pamitan pun berlaku dan gamitan pun berlalu. Sayu benar terasa ketika hatiku terus merayu :

Aku dambakan kebaikan

Yang melahirkan kebaikan

Aku mohon ketenangan

Yang memberikan ketenangan

Pinggirkan segala sengketa

Hampirkan semua cinta

Tanpa dendam

Tanpa prasangka

JIka benar yang kau di Raudhah itu

Hanya Allah…..


p/s : hanya yang memahami akan mengetahui isi hati.....

cik amani akan ke interview JPA dalam minggu ni...sangat menakutkan...insyaALLAH....cuba yang terbaik

2 comments:

rizwan's sweetheart said...

entry amani salu best2 & berkhasiat... jeles akak... :)) tq kerana berjaya menyentuh ati

azwa_amani said...

kak fyda : huuhuhuh..entry kak fyda pun..best jugak..amani tak pandai nak cerita macam akak..hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...