Friday, October 21, 2011

Kisah Cinta


ini adalah diantara 3 lagu kegemaran amani...selain daripada lagu amar (amani) dan juga afghan (ku bersujud padamu).. sangat bermakna bagi amani...sekali dengar boleh buat amani nangis sepanjang malam...tentang sahabat sejati...

dulu kau berdiri
bersamaku dan saling mengukir janji
bahwa kau kan selalu ada disini
susah senangku bersama kau tempuhi
ku hargai...

kini kau dimana??
meninggalkanku sendiri tak berdaya
pesanmu padaku janganlah berduka
jangan menangisimu bila kau tiada
ku mencuba...

air mata pun jatuh ke pipi
mengingkari janji yang ku beri
kisah cinta sahabat sejati
tak berakhir bila engkau pergi
sahabatku
kau kan kurindui
kerna kau takkan kembali

walau kau disana
namun doaku kan selalu bersama
maaf kernaku tak pernah tuk berkata
bahwa kaulah teman yang paling sempurna
yang ku ada...

"belum pernah kutemukan di dunia ini seorang sahabat yang setia dalam duka. padahal hidupku sentiasa berputar-putar antara suka dan duka. kalau suka melanda, aku sering bertanya, siapakah yang sudi menjadi sahabatku? dikala aku senang, sudah biasa bahawa banyak orang yang akan iri hati, namun bila giliran aku susah mereka pun bertepuk tangan"

7 comments:

IMANSHAH said...

dilamun cintakah ?

azwa amani said...

imanshah : huhu..tak laa, ni pasal kawan lahh...tajuk lagu jer kisah cinta..

aniki said...

hmm..boleh tahan lagu ni walaupun tiun tak kena ngan jiwa..haha..payah nak cari kawan yang satu pala.ramai yang makan kawan lagi ada..hoho

MataHati @ MH said...

kawan ketawa mudah sgt kina boleh dapat tapi kawan menangis nak cari satu dlm seribu pun susah..

JIJI YU said...

haaa pulak dah...

JIJI YU said...

haaa pulak dah...

azwa amani said...

jiji : jiji ni dia jeles tau dgn amani....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...