Sunday, October 2, 2011

launching Qalam Illahi dari Bicara Amani


assalamualaikum semua pembaca Bicara Amani... Alhamdulliah masih diberikan nikmat bernafas dengan percuma, masih diberikan nikmat dari Allah dengan percuma, tetapi harus kita bayar dengan menjadi hamba yang tawadduk kepadan-Nya... Alhamdulliah syukur kepada Allah sebab memberikan amani semangat yang baru hari ini. terima kasih kepada seorang hamba yang diangerahkan kepada amani. kata-katamu mengembalikan semangatku....terima kasih, semoga Allah membalas dan memberkatimu..aminn

okey lah... dengan semangat yang baru ini, amani nak perkenalkan benda baru dalam Bicara Amani. sudah beberapa hari amani memikirkannya, menimbal baik dan buruknya.ternyata tiada buruknya jika kita niatkan untuk berdakwah dan menyebarkan tentang kebaikan Allah...dan amani dah tanya pandangan encik Anugerah tentang apa yang amani ingin lakukan, dan dia kata, okey juga...

amani nak buat segmen, kalau abang ben buat macam-macam segmen dalam blog, ada yang buat segmen fakta di dalam blog, kalau muslimin ibnu hassan buat secebis pandangan, jadinya amani terdetik hati nak buat segmen : Qalam Illahi.

Qalam Illahi ni bermaksud, kata-kata daripada Allah, iaitu daripada Al-quran. dalam segmen ni, amani akan letakkan beberapa ayat suci Al-quran, dan sama-sama kita mendalami maksudnya.. amani akan beri pandangan amani terhadap ayat tersebut, tetapi amani tak lah tinggi ilmu sehingga dapat terjemahkan dengan baik macam tadabbur Al-Quran, cukuplah amani faham melalui ilmu yang terbatas ni je, siapa-siapa yang nak berikan pandangan, sangat-sangat lah dialu-alukan...

melalui segmen Qalam Ilahi ini, mungkin akan memberikan amani kesempatan untuk memahami apa yang Allah berikan kepada kita..setakat membaca hari-hari tanpa memahami maksud, kan susah untuk jatuh cinta kepada-Nya.. jadi sama-sama kita memahami ayat-ayat cinta Allah..


errrmmm, itu saja kot untuk launching ni, insyaAllah, nantikan yer sahabat-sahabat... amani nak study sikit dulu, hari ni tak usik buku langsung... hehehe....dalam usaha nak buat banner Qalam Illahi...doakan yang terbaik...jazakumuallahu khairan kasira...assalamualaikum kepada semua.. :)

5 comments:

delarocha said...

saya menunggu untuk sama sama belajar di sini.

azwa amani said...

terima kasih abang iwan delarocha.. selalu support bicara amani..syukran akhi

Muslimin Ibnu Hassan said...

idea yg bgus. Selain dpt merungkai kata-kata Allah, pembaca juga dapat mengenali Allah dgn lebih rapat..

Faaein Talip Roy said...

good luck amani.. semoga teruskan mujahadah ini... saya sokong usaha amani.. ^^,

Solihin Zubir said...

bagus2.. segmen mcm ni lg bagus drp segmen merapu meraban... hee~~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...