Wednesday, October 19, 2011

Mahar Cinta



~~hanya yang benar-benar tulus mengenal erti cinta~~
aku tidak mengimpikan imam yang kacak seperti yusof
kerana aku tidak seindah balqis
aku tidak mengimpikan imam sesempurna Nabi
kerana aku sering khilaf tidak seperti Aisyah
aku tidak mengimpikan imam sehebat Ali
kerana aku tidak sehebat Fatimah

cuma yang kuimpikan imam yang benar-benar jujur dan ikhlas
kerana ku juga benar-benar jujur dan ikhlas menyayangi dan mencintainya
mudah-mudahan doaku dimakbulkan
sesungguhnya Allah tidak akan menzalimi hambaNya
wanita yang baik untuk lelaki yang baik..

"ketika aku menjadi pemaaf dan tidak mempunyai hasad dengki, hatiku lega, jiwaku bebas daripada bara permusuhan. jika musuhku berada dihadapanku akan kucuba hormatinya. semua itu aku lakukan supaya aku dapat menghindari kejahatan, aku nampakkan kesopanan, keramahan dan rasa persahabatanku kepada orang yang kubenci seperti aku nampakkan hal itu kepada orang yang kucintai"-imam syafie.

10 comments:

Solihin Zubir said...

smoga impian amani utk disatukan dgn imam yg benar2 ikhlas dan jujur termakbul..
aminn....
kalau dpt lebih dri tu pun bagus.. =)

aniki said...

jiwang gak amani ni..semoga imam amani nanti tip top serba serbi..

Muslimin Ibnu Hassan said...

best lagu ni..

Niena Pengembara Ilahi said...

nice...

azwa amani said...

aniki : huhu..jiwang tu tak lah, tapi ada hati dn perasaan..huhu

azwa amani said...

az : amani ya Rabb.. sz x lama lagi nak kawin kan. jgn lpe jmput amani naaa..huhu

dhiera said...

suka entri ni~
semoga bertemu dgn imam yang diimpikan!

MataHati @ MH said...

semoga setiap wanita muslim mengimpikan ciri2 pasangan seperti yg amani ingini..

dan semoga setiap lelaki muslim (termasuk diri sya) dikurniakan seorang wanita yg dpt membantu diri lebih mendekati Tuhan pencipta alam..

azwa amani said...

MH : isnyaAllah, sama-sama kita membantu pasangan untuk mendekatkan diri kepada Allah....

Faaein Talip Roy said...

InshaAllah.. semoga Allah berikan yang terbaik buat kita.. [^^,]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...