Tuesday, December 27, 2011

aku

waktu tu aku sakit...tengah-tengah malam..pedih betul perut rasa, macam seorang lelaki yang tiada perasaan belas, ambil pisau belati yang berkilat dan dihiris-hirisnya daging perutku.. arggghh, ngerinya untuk digambarkan, apatah lagi aku yang merasakan.. tersangat lah sakit..waktu tu hanya dua nama yang mampu ku sebut.. Allah, sakitnya...Makkk.....itu je mampu aku buat....namun ku gagahkan juga, badan rasa lencun dengan peluh dek kerana menahan sakitnya.. waktu itu hanya satu yang fikir " Allah, kalau sakitnya begini, aku mahu mati"..... sampai macam tu sekali terdetik di hati aku... ku gagahkan jua diriku untuk bangun, sambil memegang perut..mujurlah ada sahabatku....bagaimana kalau aku keseorangan ketika tu?? ishhh, tak tak... aku tak pernah keseorangan Allah sentiasa ada.....SENTIASA....

waktu tu, aku capai handphone samsungku...walaupun comel disitu, tapi sikit pun tak ku endahkan...tanganku cepat mendail nombor seseorang...yang aku rasa boleh membantuku.. "Allah, kredit tak cukup, macam mana ni??? " ujar sahabatku....dia juga waktu tu kekeringan kredit...aku dah terbaring di lantai.. tak tahan sangat waktu tu, menggigil badanku menahan sakit.. " Allah, sakitnya....tolong aku ya Allah "..

********************************************************************************
satu yang ku belajar... TARBIAH langsung daripada Allah..... menjadi renungan aku dalam meniti kehidupan. biar ia menjadi memori yang mengajar aku erti kedewasaan.....-JANGAN MELETAKKAN HARAPAN PADA MEREKA YANG BELUM TENTU MENYAYANGI DENGAN IKHLAS, MEMBANTU DENGAN RELA,..TETAPI BERHARAPLAH PADA DIA SANG PENCIPTA...KERANA SEDIKIT PUN TIDAK PERNAH DIA MELUPAKAN KITA DAN MENINGGALKAN KITA...

1 comment:

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

bergelut dlm kesatikan..hny bertemankan Allah .Dia tak pernah tinggalkan kita kan?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...