Thursday, April 7, 2011

kadang-kadang kita....

kadang-kadang kita lupa nak Tanya khabar si dia..

kadang-kadang kita selalu ingat dia tak ingat kita….

Kadang-kadang kita selalu lupa segala kenangan bersama

Kadang-kadang kita hanya ingin tahu dari mengambil tahu

Kadang-kadang kita hanya pandai berkata daripada melakukannya

Kadang-kadang kita tak sedar ada orang menyayangi kita

Kadang-kadang kita tak sedar kita sakitkan hati kawan kita

Kadang-kadang kita tak sedar yang kita membuatkan seseorang kecewa

Kadang-kadang kita tak sedar apa yang kita katakan itu kita lakukan

Kadang-kadang kita tak tahu ada orang ambil berat tentang kita

Kadang-kadang kita tak tahu yang dia tak suka kita

Kadang-kadang kita tak tau pula yang serius itu memang benar serius

Kadang-kadang kita tak respect kawan kita yang banyak bantu kita

Kadang-kadang kita hanya ingat seseorang kalau kita memerlukan

Kadang-kadang kita akan lupa kawan ketika kita sedang gembira

Kadang-kadang kita akan menyalahkan seseorang sekiranya kita ketinggalan sesuatu berita

Kadang-kadang kita akan menyalahkan orang lain sedangkan kesalahan itu berpunca dari kita

Kadang-kadang kita akan utamakan yang baru dari yang lama

Kadang-kadang kita akan tersentap kalau si dia menegur kita

Kadang-kadang kita cuba lakukan yang terbaik tapi menyusahkan orang lain

Kadang-kadang kita suka memerhati dari menegur

kadang-kadang kita terlalu singkat tanpa memikirkan apa kesudahannya…

dan yang paling penting…

kadang-kadang kita sentiasa kelihatan Happy padahal hanya kita sahaja yang tahu…

p/s : hidup tak selalunya Happy sentiasa...kadang-kadang Allah berikan kita sedikit kesedihan supaya kita sentiasa beringat, tak semua benda mudah untuk kita, dan dengan kesukaran inilah Allah ingin memberitahu kepada kita bahawa, saat tiada orang disamping kita, Allah setia disisi..

walau kita lupa padaNYA ketika kita gembira dan ramai sahabat serta orang disamping kita, tetapi DIA tak pernah meninggalkan kita sendiriaan saat kita keseorangan...ingatlah semua...

8 comments:

Ammar Syaifulislam said...

titiskan la air mata kte pd Allah kerana itu penyelamat dri api neraka. semoga cik budak kecik terus bahagia disamping Allah dan insan tercinta.. smile :)

azwa amani said...

en Ammar : tg ya habibi kerana sentiasa ada disisi...syukran jazilan budak besar..huhuh...yups...no more tears right??.. smile :)

Pendapat Syah said...

kdg2 org tak mnyedari kita brkorban utknya tp mereka lbih mnyedari sekelumit ksilapan kita

kdg2 jg kita ingin merasa bahagia sperti org lain tp sukar utk diperoleh. adakah kita hanya mampu mlihat kebahagiaan tanpa merasainya?

Amy Syaquena said...

amboi banyaknya kadang2..tapi pape pun itulah lumrah kehidupan yang pasti yang No 1 tue sentiasa bersama kita walau dalam susah dan senang..

hans said...

rasa2nya semua daripada kita pasti melalui saat2 atau perkara2 macam nih
kuatkan diri

P/S : Kepada Blogger - Blogger Sekalian...Saya Nak Minta Tolong Jawab Online Survey Nih... (^_^)Y

Awangku Johan said...

huhuhu terasanya saya dgn entry ni.. maaf la dah lama x tanya khabar... amatlah kejam kan saya x tnya khbar awin dah.. lebih2 lgi dah lama x msj hg huhuhu.. maafkan AK yer.. memang Ak akui dah lama x contect huhuhuhuhu... sedihnyaaa

Solihin Zubir said...

hati manusia xbleh nk dibaca..
sbb tu kita xdpt nk jga hati semua org..

MataHati @ MH said...

biar pun sesekali kita lupakan kat dia, it;s okay. tapi jgn sesekali kita lupakan Tuhan yang menciptakan kita

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...