Tuesday, April 5, 2011

NERAKA itu SEKSA

jika hati keras dipujuk dosa
kenangkan seketika seksa neraka
jurang dalam hitam yang menyala
sumur nanah dan telaga bisa
jilatan membakar kobaran menggila
kau takkan tega disana

jika jiwa gelap dibujuk mazmumah
sentuh kulitmu yang nipis
mampukah kiranya ia menahan cairan besi
dapatkah ia bertahan di relau nan membuak
panas...panas...panasnya
70 ganda berbanding api dunia

jika dirimu liar dirasuk nafsu
bayangkan diri kau dipasung jahannam
teriak, tangis dan dengus berapi
dihembus dari lidah yang hangus
nafas berasap dan kau tercungap
hampir mati..kau dihidupkan kembali
begitulah..ia kan berulang-ulang kali...

p/s : dalam sehari, tidak terlepas dari diri kita melakukan dosa...kerana kita ada nafsu,..namun kena ingat, kita ada akal untuk membezakan yang mana baik dan yg buruk.....jika hati terasa jauh dari Allah, cepat2lah istighfar dan berwuduk....berdoalah agar Allah sentiasa ada dan rapat dengan kita....AMinnn,,,

cik amani teringin nak makan mee bandung haritu.....sedap betul mee bandung kat kantin sekolah...semalam, encik Anugerah cakap nak datang kolej hantarkan makanan...sekali mee bandung,,,heheheh..tau-tau je kita nak makan tu kan....terima kasih yerr...semoga dimurahkan rezeki.. :)

lebih kurang gini lah rupenyerr..ni gambar hak milik pakcik google kampung seberang...cik amani tak sempat nak ambil gambar haritu sebab dah lapau sangat

nak makan sateeeeeee....

sekali lagi...

nak makan sateee.....

12 comments:

nanakimie said...

nana pun teringin nak mkn sate!huhu..

azwa amani said...

nana : huhuhu.yeke nana...sedih..lama dah nak makan..huhuhuhu :(

Dinaz said...

terima kasih kerana mengigatkan..istighfar dan jgn sekali2 terlalai dari mengigatkanNya.

emmh..sesekali mkn tghari dgn mee bandung mmg best..meleleh peluh dibuatnya...

syukran..salam kenal kita di sini.

Hanis Azla said...

peringatan yg baik tu.. thanks yer.. Salam kenal juga..

wah dah sebut2 nak sate tu.. insyaAllah adalah yg murah hati nak belanja lg tu nnt.. he..he..

Amy Syaquena said...

akak kureng sikit mee bandung nie..

DuniakuAbstrak said...

baiklah

Ammar Syaifulislam said...

emm sedapnye mee bandung. mkn byk2 bru cpt gemuk

azwa amani said...

dinaz :salam dinaz..tq sebab datang ke BICARA AMANI....sedap mee bandung tuuhh..heheheh :)

azwa amani said...

haniz azla : thnks sebab sudi dtg and bace entry amani.. :) hehehe..salam kenal juga pada azla... :)

azwa amani said...

akak Amy : huhuhu..yeke kak..sedap lahh..lagi2 kalau pedas, pastu makan panas2..

azwa amani said...

duniakuasbstark : huhuhu..baik duniaku..

azwa amani said...

en.Ammar : sedaplah..sebab org tersyg bagi.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...