Friday, December 17, 2010

dunia semakin huru hara...

assalamualaikum semua...maaf sebab entry sebelum ni tak sampaikan ape-ape ilmu pun....
rasa serba salah plak............
errrrmmm..hari ini nak share cerita tentang osama bin laden....whose ?????...tak kenal ke???...

inilah diantara orang-orang perisikan Amerika...yang dikatakan mengetuai satu pertubuhan yang dinamakan Al-Qaeda.........meh nak tanya????..betul ke wujudnya pertubuhan jihad ni?????...atau hanya 1 propaganda Amerika untuk menakluki Afganistan untuk menakluk minyak..................kenapa Osama menjadi 'superstar' selepas tragedi 9 November......????..

ini lah permainan Amerika... kita semua ditipu minda dan hati... media kini kebanyakkannya hanya memaparkan penipuan...kebanyakkan nya media dikawal oleh Amerika.......

puak yang betul-betul berjuang adalah puak Hamas dan Hisbullah... mereka ini, adalah warganegara yang berjihad untuk membebaskan negara dari cengkaman Amerika.... tidak wujud Al-Qaeda... benda ini perlu dikaji dengan lebih mendalam...

ini ada 1 link tentang cerita ni...... osama.....mungkin ana hanya dapat menghuraikan sedikit dari cerita ini.........insyaAllah..ana akan cuba mencari dengan lebih banyak..

dunia sekarang tidak tahu kepada siapa yang harus dipercaya atau tidak........ menanti kedatangan Imam Mahdi dan Nabi Isa untuk menyelamatkan umat Nabi Muhammad....semoga kita sentiasa beringat bahawa Allah akan membalas segala kejahatan yang dilakukan di dunia....

sedarlah wahai rakan, kita manusia akhir zaman...tanda-tanda kecil telah kita lihat dimana-mana tempat kita pergi... hanya menunggu saat tanda-tanda akhir.... kehadiran Dajjal, entah bila saatnya... imam Mahdi sudah lahir atau belum..???..kita sendiri tak tahu...

dimana Imam Mahdi???..siapa Imam Mahdi???.. Imam Mahdi adalah Ahlul Bait (salasilah Nabi Muhammad SAW) yang akan dilahirkan di sebuah tempat di Hadramaut, di Yaman... dimana tempat-tempat orang-orang ulama.......

semoga pengakhiran yang baik (husnul khatimah) buat kita semua..........muhasabah diri semula............cukupkah amalan kita.??? Allah terimakah solat kita..????.. bagaimana kita di Padang Mahsyar nanti???..tenang atau menjerit kepanasan...bagaimana kita melalui titian siratulMustaqim nanti......dengan sepantas kilat atau terjatuh berulang kali di dalam api neraka................dimana tempat menghuninya kita nanti...di neraka atau syurga..........

timbal balik semula apa yang telah kita lakukan.......... peringatan kepada diri ana dan untuk semua..masih ada peluang untuk perbaiki semula..wallahualam...

p/s : tidak diterima solat seorang wanita yang ingkar pada suami dan tidak menutup auratnya........sembahyang banyak mana pun, namun jika aurat terbuka, ALlah tidak akan terima..... Marilah saudara-saudaraku kita sama-sama perbaiki diri........ ana sangat takut memikirkan kehidupan selepas ini..... mari sama-sama kita perbaiki diri.. ana sayang saudara semua...wallahualam....semoga Allah sentiasa kurniakan Hidayah dalam hidup kita..aminnn

6 comments:

azrinrahim said...

terima kasih atas ilmu yang dikongsikan ..

azwa_amani said...

ayie : cari jugak tentang ni ek...huhuhu..sebab awin x sempat nak ngadap lappy lame2..pastu nnti share info ngn awin k..tau kan keje awin macma mana.. :)

Liquid said...

uhu incek liquid pon risau... risau sgt2

azwa_amani said...

liquid : hehehe yeke :)

Mata Hati said...

amani dah tengok dokumentari the arrival?

azwa_amani said...

mata hati : dah...ALhamdullilah dah habis semua episod..best kan dorg buat kajian..suke tngok... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...