Wednesday, July 27, 2011

10 kunci kejayaan dunia dan akhirat


assalamualaikum sahabat-sahabat semua, semoga sentiasa dalam kasih sayang dan rahmat Allah..selawat dan salam keatas junjungan besar Nabi Muhammad SAW, keluarga Baginda dan para Sahabat.... adakah kamu bergembira dan berbahagia hari ini ??? amani secara jujurnya kurang gembira dan sedikit sedih pada hari ini...hidup tak selalunya bahagia kan??? ... mungkin dengan kesedihan ini Allah ingin mengajar diri untuk lebih berhati-hati dengan sikap manusia, dan sebaik-baik tempat pengharapan dan pengaduan adalah Allah SWT....

di sini amani ingin kongsikan kepada semua pembaca BICARA AMANI tentang kunci-kunci kejayaan didunia dan akhirat....

1. kunci ilmu adalah bertanya dan mendengar
2. kunci kemenangan adalah sabar
3.kunci tambahnya nikmat adalah perasaan syukur
4. kunci keselamatan dunia dan akhirat adalah takwa
5. kunci untuk termakbulnya permintaan adalah doa
6. kunci maksiat adalah kesombongan
7. kunci solat adalah taharah
8.kunci ibadah haji adalah ihram
9. kunci kebaikan adalah berpegang pada yang benar
10. kunci syurga adalah tauhid...


amani rasa diri amani ni betul-betul tak punya apa-apa....rasa tak layak untuk mendapat yang baik kerana diri ini bukan yang terbaik..amani perlukan seseorang untuk memberi sedikit motivasi...sabarlah

10 comments:

syrupmasin said...

ermm..betol..same lah rase mcm ta punye ape2..adoii..thanx share :)

AdiaLuze said...

btol la kan .. Rasa diri terlalu kerdil disisiNYA .. Subhanallah ...

cucu umie said...

thnkx for sharing amani.. incya-ALlah sama2 kita berusaha untuk mendapatkan yg terbaik..yg pntg istiqomah

Wanie said...

banyak lagi kekurangan..huhu

ZWAN SABRI said...

tawu xpa.. rasa macam diri ni zero sangat2.. HUHU

MySuaraBlog: Jom Pi Tasik Mengkuang

mi2omar said...

perkongsian y bermakna

Muslimin Ibnu Hassan said...

thanks 4 the info. Motivasi diri adalah diri anda sndiri. org len xleh tlg. semangat ialah dibina dri dalam dri bukan diberi oleh org lain. sebab itu ia di pgl pembakar semangat.

azwa amani said...

muslimin ibnu hassan : memang lah semangat tu dari dalam diri sendiri, tapi kalau saya jatuh, saya tak sedar...mcm mana nak bagi motivasi pada diri sendiri, sebab itu perlunya org sekeliling untuk beri semangat...kesedaraan., nasihat,..kemudia barulah saya yang bina semangat sendiri..

Qaseh dalia adelia said...

takpe ..slow2 kita dptkan kunci tu ye

azwa amani said...

qaseh : betul tu,,usaha untuk dapatkan kunci tu supaya dapat capai kejayaan dunia dan akhirat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...