Wednesday, July 13, 2011

Tuhan...jangan tinggal dia...


Alllahhu Akbar...
itu sahaja yang mampu diri ini lafazkan tika kabaran berita itu sampai ke telinga
saat itu, tidak ku tahu perkataan apa yang mampu kukatakan sebagai gambaran perasan
marah kah aku ???
malukah aku ???
sedih kah diriku ???
benci... ???
semuanya bersatu dalam hati yang berbolak balik...

Allahu Akhbar...
dia insan yang dekat denganku Ya Allah...
tiada dia..tiadalah aku didunia ini...
tapi mengapa dia tetap yang sama seperti dulu...
tidak adakah kasih pada diri ini ??
tidak adakah kasihan pada diri ini ???
tak dapat kugambarkan perasaanku Ya Allah...

Allah..
jangan tinggalkan dia ya Allah..
aku tahu, dia sudah terlalu jauh dan terlalu lama meninggalkanMU..
tapi aku mohon Ya Allah...pandanglah dia Ya Allah..
jangan kau biarkan dia pergi sangat jauh dariMu ya Allah...

Allah Tuhanku...
aku pinta padaMU dengan rasa hina ya Allah..
bawa dia ya Allah,..
ambil dia dengan penuh kasih sayangMu...
berikan dia petunjuk Hidayah...
buka semula hatinya kepadaMU Tuhan...
ampunkan segala dosaNya...

aku tidak sanggup melihat dia begitu Tuhan..
walau tidak ku kenal..
walau tidak pernah ku kenal erti kasih darinya
tapi dia adalah pasangan kepada Sang penglahirku..
tanpa dia tidak ada aku wahai Tuhan...
jangan biarkan dia tanpa arah tuju hidup...
jauh dalam hatiku...
aku sayang dia...
walau dia tak sayang aku...

aku pinta Ya Allah... pandanglah dia, jangan tinggalkan dia...


5 comments:

Wanie said...

semoga pintu dia terbukak untuk kembali kpd jalan yg betul..:)

fieha said...

semoga Allah memberikan hidayah kepadanya..doakan buat dia ye..

snow queen said...

amin..:)

Anonymous said...

i,allah dia dapat hidayah dari allah

azwa amani said...

isnyaAllah kawan2... amani yakin suatu hari dia akan berubah,,,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...