Thursday, July 14, 2011

eh..eh...kejap, baca ni dulu


Assalamualaikum Rasullulah SAW...

assalamualaikum kawan-kawan semua...pagi yang ceria macam astro ceriiiiiiaaaaaaa...hehehehe.....amani nak siap-siap pergi kampus...tapi, sebelum keluar rumah, tengok dulu pakaian bagi yang wanita ea...

kamu nak keluar rumah kan? ayuh pandang pakaian awak dulu ya... biar tebal sikit jangan nampak badan. biar longgar jangan ketat menyesakkan.. biar tutup semua, jangan dibuka kecuali muka dan tapak tangan. biar besederhana, jangan berhias keterlaluan. biar wangi, jangan pula berlebihan. biar ala wanita, kerna kamu kan wanita....huhuhu... biar berciri Islam, jangan menyerupai yang bukan.. sanggul tingi-tinggi tu payah lah yerr...biar betul tujuan..jangan untuk bermegah dan dibanggakan...okey sayangku semua.....pesanan untuk amani juga....

amani rasakan, wanita tu lagi cantik dan ayu bila auratnya sempurna tertutup.... rasa diri betul-betul terlindung daripada pandangan mata lelaki...


7 comments:

sifu im said...

betul..aku klu nk kwen..msti cari pompuan yg solehah..bukan pompuan yg suka tonggek pungungg sana sini kt lelaki2 lain

cik deyla said...

setuju ! laki selalu carik perempuan menutup aurat untuk anak anak dia. :)) jaga aurat, pelihara maruah :D

Amy Syaquena said...

u are right dear , akak masih belajar lagi untuk terus menutup aurat..doakan akak ye dik

Qaseh dalia adelia said...

betul tu cek dulu pakaian kita hihi

azwa amani said...

insyaAllah kak Amy.. adik suka sangat tengok perubahan akak.. takpe..sikit2, abg mirul pun mesti banyak tolong akak..... :)

erika nuris said...

insyaALLAH..:)

alif haris said...

itu lah antara kriteria yg alif perlukan utk mncari calon2 nye ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...