Sunday, November 14, 2010

17 november 1995-17 n0vember 2010

salam semua...ana sedang mengemas-ngemas2 buku2 nak balik esok...sedang kemas2..terpandang 1 fail yang berisi maklumat2 peribadi dan beberapa surat2 penting sepanjang hidupku didunia ini... tiba-tiba tangan serta merta membuka folder dan melihat semua2 surat2 penting itu dan mata x lepas memandang 1 surat ini...

surat kematian arwah emak yang tercinta.... tarikh ni jatuh pada raya haji minggu depan...tidak tahu bagaimana keadaanku saat mendengar takbir raya pada subuh tarikh tersebut... al-fatihah ya Allah...ampunkan semua dosa2 ibu yang telah mengandungkan aku di dalam rahimnya....yang telah melahirkan aku..walau tidak sempat dia melihat aku membesar sehingga sekarang....Engkau letakkan dia disisi org2 yang beriman ya Allah....sinarilah kuburnya dengan cahaya rahmatmu.....aminnnnn....

gambar terakhir ana bersama arwah mak...beberapa bulan sebelum arwah mak pergi selamanya....ya Allah..temukan kami suatu hari nnti di dalam syurgaMu..aminn...

anak yang rindu mak
(T_T)

6 comments:

abgreds said...

assalamualaikum azwa..
sudah jumpa simpanlah baik-baik. satu hari kelak kita juga ada surat seperti itu.
selain mengundang rasa rindu dan kasih kepada ibu, perlu juga diimbangi dengan ilmu tentang fana nya kehidupan yang sebentar ini..

azwa_amani said...

tenkiu abgreds.....ingat pesan nie sampai bila2...

Awangku Johan said...

sntiasalah bersedekah Al-Fatihah kpd beliau.. Kerana, hnya bekalan doa anak2 soleh dan solehah yg mereka dahagakan... AK jugak begitu, sekiranya teringat arwah ibu akan smpaikan doa Al-Fatihah.. Moga mereka tenang d sana.. Biarpun dunia kita berbeza tp kita semuanya adalah sama...

Teddyatie said...

same mcm my daddy, past away 13 years ago in the same day my mom's birthday.

Tabahkan hati ek...
mesti mama azwa xm0 azwa sedey2 kan..
kita doakan semoga dy ditempat orang2 yg soleh.

amin...

Mata Hati said...

biar pun dia dah tiada tapi kenangan bersamanya tetap segar dlm ingatan. setiap yg hidup pasti akan mati, tiada yang kekal kecuali Allah.

setiap kali rindu itu datang, setiap kali itulah menadah tangan berdoa agar diampuni dosanya dan ditempatkan dikalangan orang yg soleh. selain al-fatihah, perbanyakkan juga sedekahkan surah al-ikhlas.

sesekali rasa sayu sangat bila dengar lagu ibu yg mamat exist nyanyi tu.. hmmm

azwa_amani said...

ak : tq ak..ak banyak beri sokongan...thnks ak..

teddyyatie : biler saat yg sukar nie..hanya Allah jer yg dapat tenangkan hati kiter...thnks dear

mata hati : kiter memng xleh dengr lagu mmamat tue..mmng senang sagt airmata kuar..huhuhu..tq yer bro..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...