Sunday, November 7, 2010

dialog AYAM DAN LEMBU...

Ayam : Manusia ni memang pentingkan diri sendiri!

Lembu : Kenapa kau kata macam tu?

Ayam
: Tengoklah. Apa mereka buat kat aku!

Lembu : Hah! Buat apa pulak?

Ayam
: Aku ni bertelur hari-hari. Aku cadang naklah dapat anak dua tiga ekor. Orang kata ada juga waris aku bila aku dah tak de nanti.Tapi manusia ni memang tak berhati perut. Hari-hari dia orang makan telor aku,Macamana aku nak dapat anak!

Lembu
: Alah! Kau punya masaalah kecil aja!

Ayam
: ?? Maksud kau?

Lembu
: Aku ni, kalau fikirkan nasib aku lagi malang. Rasa nak bunuh diri pun ada. Bayangkan, hari-hari manusia minum susu aku tapi sorang pun tak pernah panggil aku MAK!

Ayam : ?? (Dalam hati: Tak boleh pakai punya lembu!)

siapa sudi panggil ku mak????

6 comments:

Awangku said...

ya mama.. tp awin tu mama slalu minum susu mama kan.. Hehe

azwa_amani said...

aik panggil lembu tu mama ????..eiyyyyyyy...yalah...aritu pun aka kata busuk mcm bau lembu berkubang,,,hehehe...terbongkar sudah..

Awangku said...

elllowww.. d samakan pulak kita ni dgn lembu.. huhuhu.. jahat... bg tau mama kat atas tu.. hahaha

azwa_amani said...

elllloooowwwww......ak yg jaat..., tu mama ak kerR???

Awangku Johan said...

hahaha.. awin yg jaat.. awin jaat.. awin jaat...

azwa_amani said...

ak jaat ..ak jaat..ak jaat....:P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...