Sunday, November 28, 2010

rahsia potong kuku

salam semua readers...
tengah buat ape tu..???
hah apee?? pedicure??,..ape tuuu???.http://www.emocutez.com..
ohhhh..potong kuku ..bagus -bagus..menjaga kebersihan...
tapi hari ini hari ahad..tak baik tau potong kuku hari ini,....
..errmmm..apa???..ooohhh..korang tak tahu yer kenapa tak baik...
kalau tak tahu..jom kita baca sunnah pasal potong kuku..

kalau dah baca jangan buat lagi tau...okey...nak sambung study balik,,exam ada lagi besok..http://www.emocutez.com

RASULULLAH S.A.W BERSABDA: YANG ERTINYA: Barang siapa yang mengerat kukunya pada ;

* Hari Sabtu : Nescaya keluar dari dalam tubuhnya ubat dan masuk kepadanya penyakit

* Hari Ahad : Nescaya keluar daripadanya kekayaan dan masuk kemiskinan

* Hari Isnin : Nescaya keluar daripadanya gila dan masuk sihat

* Hari Selasa : Nescaya keluar daripadanya sihat dan masuk penyakit

* Hari Rabu : Nescaya keluar daripadanya was-was dan masuk kepadanya kepapaan.

* Hari Khamis : Nescaya keluar daripadanya gila dan masuk kepadanya sembuh dari penyakit.

* Hari Jumaat : Nescaya keluar dosa-dosanya seperti pada hari dilahirkan oleh ibunya dan masuk kepadanya rahmat daripada Allah Taala.

6 comments:

Fiqah Alias said...

owhh...hehehe....nice info...thanx a lot...perlu diamalkan..setiap perkara yg Rasulullah tegah atau suruh mesti ada sebab...(^_^)

azwa_amani said...

yupppss betul tu fiqah alias ;) selamat beramal yerr

abe long said...

bgus ni....nk kene wat
apa2 pon, hari jumaat dan isnin mmg bgus utk semua perkara.

azwa_amani said...

abe long...: yups..betul tu...khamis elok tuk sunat puasa.. :)

Mata Hati said...

suka kerat kuku hari jumaat jer sbb hiri tu cuti, hari utk membuat segala kerja yg tertangguh

azwa_amani said...

huhuhuhu..bgus lah tuu,..semoga mendpt mnfaat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...