Tuesday, November 9, 2010

lawak monyet dan kura-kura

okeyy..kita gelak2 dengan BICARA AMANI seketika okeyy.....ni cerita binatang yang loyar buruk..hehehe...layannn jela.. ;0

Monyet dan Kura-kura

Satu pertandingan menjawab teka-teki telah diadakan antara sang monyet dan kura-kura. Al-kisahnya, mereka sebenarnya nak beradu kekuatan, tetapi tidak mahu menggunakan cara cerita zaman kanak-kanak dulu yang mana arnab berlumba lari dengan kura-kura... Mengikut mereka, zaman IT ni lebih baik meraka menggunakan kepintaran akal dalam menjawab teka-teki. Teka-teki dimulakan dengan monyet (yang agak angkuh) bertanya soalan kepada kura-kura...
Monyet : Apakah yang sama macam lembu,
muka macam lembu, ekor macam lembu, tanduk macam lembu... tetapi bukan lembu...

Kura-kura : Nanti aku fikir sekejap..

Monyet : Jangan lama-lama sangat. Ini tak main talian hayat tau! (Monyet merasakan bahawa kura-kura pasti tidak boleh menjawab soalannya.)

Kura-kura : Aku rasa jawapannya ialah.... GAMBAR LEMBU... Betul tak nyet??

Monyet : Betul!!

Kura-kura : Soalan tu, budak pra sekolah pun boleh jawab.

Monyet : Ye lah tu.... Soalan kau pulak macamana?? Aku tak sabar nak jawab ni..

Kura-kura : Buah apa yang sering m
enimbulkan pertanyaan??

Monyet : Ada berapa talian hayat?

Kura-kura
: Aku bagi kau teka sampai 3 kali.

Monyet
: Durian..

Kura-kura
: Salah..

Monyet
: Rambutan

Kura-kura : Salah jugak

Monyet
: Buah tangan

Kura-kura : Pun salah

Monyet
: Kalau semua salah.... ap
a jawapannya?

Kura-kura : Buah epal

Monyet : Kenapa buah epal??

Kura-kura
: Tu.. kau dah buat pertanyaan..... Ini bermakna buah epallah jawapannya. Ini bermakna ak
u menang!!! Kura-kura meninggalkan monyet yang masih termanggu-manggu memikirkan jawapan yang diberi oleh kura-kura tadi sambil berkata

kau nie loyar buruk lah nyet


:)

15 comments:

wan or sean said...

hahaahaaaaaa.
wat lawak laaaaa..
haha..kelakar laaaaa..
jawapannye ikut suka hati kura2 laaaaaa...
nak plih jawapan pa

azwa_amani said...

wan : tau xperr..huhuhuh...muke nyet tu pun kelakar kan...nampak genius jerr

efa nur said...

kihkihkihkih......
lawak lawak..hehe :D
n cute nye m0nyet 2..hikhik ;p

azwa_amani said...

efa : huhuhuhu...lawak kan..:P..comel lah nyet tuu

efa nur said...

2 laa psl...hehehe
comel..comel...thn dpn monyet 2 boleh menang anugerah skrin..hikhik ;D

sembil9n said...

eh...epal ape???

azwa_amani said...

efa: huhuhuhuhu..:)

9: entahlah..epal hijo kott

..hizamirahim.. said...

pandai betul kura2 & kera ni bercakap bahasa melayu.
=.=

azwa_amani said...

hizamirahim : opkos lah..educated nyer kura2 n nyet

kakyon@kakrose said...

Azwa, pandai kura-kura dan monyet tu cakap melayu ekk? hehe

azwa_amani said...

huhuhu..ni kure2 n nyet yg g skolah...hehehhe

Amy Syaquena said...

salam..

hahahaha..ingatkan tadi buah fikiran sekali akak pun kena main ke, cayalah dik kasi akak tersenyum actually gah stress nie , byk keje x settle

azwa_amani said...

kak amy :...release ur tnsion yer sis...x best lah akak x ceria..ngee :)

AiTotYati said...

salam,

hahhahha mmg kelakar.
ni buleh jadikan teka-tekai dalam kelas Ai ni

(^_^)

azwa_amani said...

aitotyati : hikhikhik..ok jugak buat teka teki kat kelas

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...