Tuesday, November 30, 2010

kelebihan ucapkan cinta kepada kekasih..

salam readers...
ana nak tanya sesuatu...
sudah telefon mak dan ayah hari ini..tanya khabar...
sudah telefon suami/isteri....???
sudah tanya tunang korang..hari ini sihat atau tidak???

ooooo,,,sudah...baguslah kalau macam tu..http://www.emocutez.com.hablumninass (berbuat baik kepada manusia)

tapi..sudahkah kita ucapkan cinta kepada kekasih kita...
kekasih yang mencintai kita sebelum kita wujud lagi....
hah..http://www.emocutez.com..besarkan cinta dia hinggakan sebelum kita lahir pun dia sudah sayang..

korang tak tahu ke siapa...meh nak habaq mai...
siapa lagi kalau bukan NABI MUHAMMAD S.A.W

sudah ucapkan cinta kepada dia hari ini..???.
tak tahu macam mana nak ucap...????
meh nak habaq mai lagi sekali..
senang jerrr..
sedekahkan selawat pada dia...
so...mari selawat kepada junjungan besar...

sudah???
ALHAMDULLILAH...

meh nak habaq mai satu perkara lagi...banyak tau fadhilat bila berselawat ni...meh kita baca...

Rasulullah S.A.W telah bersabda bahwa, "Malaikat Jibril, Mikail, Israfil dan Izrail A.S. telah berkata kepadaku.

Berkata Jibril A.S. : "Wahai Rasulullah, barang siapa yang membaca selawat ke atasmu tiap-tiap hari sebanyak sepuluh kali, maka akan saya bimbing tangannya dan akan saya bawa dia melintasi titian seperti kilat menyambar."

Berkata pula Mikail A.S. : "Mereka yang berselawat ke atas kamu akan aku beri mereka itu minum dari telagamu."

Berkata pula Israfil A.S. : "Mereka yang berselawat kepadamu akan aku sujud kepada Allah S.W.T dan aku tidak akan mengangkat kepalaku sehingga Allah S.W.T mengampuni orang itu."

Malaikat Izrail A.S pula berkata : "Bagi mereka yang berselawat ke atasmu, akan aku cabut ruh mereka itu dengan selembut-lembutnya seperti aku mencabut ruh para nabi-nabi."

p/s :Apakah kita tidak cinta kepada Rasulullah S.A.W.? Para malaikat memberikan jaminan masing-masing untuk orang-orang yang berselawat ke atas Rasulullah S.A.W.

Dengan kisah yang dikemukakan ini, ana harap ana dan para pembaca tidak akan melepaskan peluang untuk berselawat ke atas junjungan kita Nabi Muhammad S.A.W. Mudah-mudahan kita menjadi orang-orang kesayangan Allah, Rasul dan para malaikat....aminnnn..

teringat pula program yang ana buat dulu, ada dalam entry ni...."MENCARI KEKASIH"...


11 comments:

kasih dania said...

salam...
nice info sis....harap hri akn dtg dpt mmperbykkn lagi selawat keatas baginda, Nabi Muhammad S.A.W...

azwa_amani said...

kasih dania: erti kasih pada memberi....semoga sama2 dapat amalkan..:)

L@g3nd@ buD@k N@k@L said...

thnks sharing~~nice info
keep it up

Liquid said...

hee suda2 =)

Mata Hati said...

Cintai Rasulullah S.A.W dengan sepenuh hati..

adik amani, habis exam nanti, jemput join contest ni... :)
http://fiverul.blogspot.com/2010/11/contest-teka-harga-kerusi-malas-mummy.html

azwa_amani said...

nakal : errrmm.wlcme

liquid: insyaAllah..jika masih ada nafas esok hari..ada ilmu untuk disampaikan

mata hati: cinta Allah dan rasul utama bagiku...dan siapakah pemilik cintaku selepas Allah dan Rasul????..huhuhu..insyaAllah encik anugerah Allah

azrinrahim said...

ayie blom talifon umi lagi loh..teringt plak umie n abiie kt kg.. hoho thankx ingtkan.. kihkih

azwa_amani said...

telefon laa...awien pun kdg2 x telefon...msg jerr...kadg2 dorg balas..kadg2 x...kadang2 kazen yg tolong balaskan...huhuhu..camtulah hidupp

Awangku Johan said...

thanks sharing ya.. bermanfaat

nanakimie said...

thanks amani..nasihat yg b'guna:)

azwa_amani said...

ak : ilmu untuk dikongsi bersama yang lain...:) selamat beramal..sampai-sampaikan laaaaaaaa pada semua...

nanakimie ; U ALWAYS WELCE DEAR...huhuhu..:)..blog nanakimie pun best...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...